آمریکا خود را از فرصت توافق با ایران محروم نکند

به گزارش وبلاگ سحر وب، وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از کوشش های آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران بر ضروت مصاحبه با تهران تأکید کرد.

آمریکا خود را از فرصت توافق با ایران محروم نکند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از اقدامات آمریکا علیه ایران انتقاد نموده و آن را اشتباه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به کوشش های آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران آمده است: ایالات متحده، به تحرکات خطرناک در شورای امنیت به امید اجرای ایده های ضد ایرانی خود ادامه می دهد.

روسیه با اشاره به شکست هفته گذشته آمریکا در پیشبرد قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تصریح نموده واشنگتن در حالی اکنون به دنبال بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است که بالغ بر دو سال پیش از برجام خارج شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ابلاغیه ایالات متحده آمریکا برای شروع فرایند احیای مجموعه قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران که بعد از جمع بندی برنامه جامع اقدامات مشترک در سال 2015 لغو شده اند نمی تواند نتایجی را که آمریکا به دنبال آن است به بار آورد.

وزارت خارجه روسیه تأکید نموده است: ما اعتقاد داریم جهت تشدید تنش ها علیه ایران، نادرست و بن بست است. ما از ایالات متحده می خواهیم تصمیم های معقول اتحاذ نموده و خود را از فرصت رسیدن به به توافق با ایران محروم نکند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه (21 اوت/30 مرداد) با ارائه نامه ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم های بین المللی علیه ایران آگاه کرد.

آمریکا در این نامه ایران را به نقض اساسی تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متهم نموده است.

این نامه، فرایند 30 روزه ای را شروع می نماید که از لحاظ تئوریک می تواند به بازگشت اتوماتیک تحریم سازمان ملل علیه ایران منجر گردد.

چنانچه این فرایند در جهت خود پیش رود تمامی تحریم های سازمان ملل باید نیمه شب 19 سپتامبر به وقت گرینویچ (برابر با 04:30 بامداد 29 شهریورماه) علیه ایران از سر گرفته شوند. این تاریخ، چند روز قبل از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

با این حال، کوشش آمریکا از همان شروع با مخالفت های جدی روبرو شده است. خبرگزاری رویترز 1 شهریورماه گزارش داد 13 عضو شورای امنیت با نگارش نامه هایی مخالفت خودشان را با خواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام نموده اند.

ساز و کار موسوم به بازگشت اتوماتیک تحریم ها که با نام های دیگری مثل مکانیسم ماشه یا اسنپ بک نیز شناخته می گردد به دنبال احیای تمامی قطعنامه های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به 1+5 تعلیق شده بودند.

کوشش آمریکا در این جهت پس از شکست این کشور در به تصویب رساندن قطعنامه ای که خواهان جلوگیری از انقضای تحریم های تسلیحاتی علیه ایران بود، صورت می گیرد. آن قطعنامه که روز 25 مرداد به رأی گذاشته شد با 11 رأی ممتنع، 2 رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و 2 رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا خود را از فرصت توافق با ایران محروم نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خود را از فرصت توافق با ایران محروم نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید