استان بوشهر همچنان سفید است ، مورد مثبت کرونا نداریم

به گزارش وبلاگ سحر وب، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تا به امروز جواب هیچ یک از نمونه های کرونا مثبت نبوده، یعنی موردی از ابتلا به ویروس در بوشهر نداشتیم.

استان بوشهر همچنان سفید است ، مورد مثبت کرونا نداریم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سحر وب، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از زمانی که به عنوان بیمارستان خاص بیماران تنفسی در نظر گرفته شده، تا به امروز 60 مراجعه داشته که از این تعداد 28 نفر بستری و دو مورد هم مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا به امروز جواب آزمایش هیچ کدام از نمونه ها مثبت نبوده و یعنی تا به امروز موردی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده، اما دلیل نمی گردد که ابتلا به این ویروس در استان ما نباشد.

کشمیری با بیان اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا، شکستن زنجیره انتقال این ویروس است که راهش نیز آموزش است، ادامه داد: بی توجهی ما باعث می گردد ویروس وارد بدن گردد، بنابراین باید دست ها را مرتب شست، فاصله را رعایت کرد، بیماران به موقع مراجعه نمایند و کسانی که با بیماران در ارتباطند ماسک بزنند، مردم در خانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود نمایند تا از انتقال ویروس پیشگیری گردد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با تأکید بر اینکه مردم باید بیماری را جدی بگیرند، بیان نمود: ما می توانیم با رعایت نکات بهداشتی و توصیه ها، زنجیره انتقال ویروس را در استان بشکنیم.

وی گفت: باید هرکسی وارد خانه می گردد اول دست هایش را بشوید، مغازه داران از مشتریان بخواهند دست های خود را ضدعفونی نمایند و کارمندان از ارباب رجوعان درخواست نمایند اول دست ها را ضدعفونی نمایند بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

کشمیری در مورد نحوه نمونه برداری از بیماران مشکوک به کرونا نیز گفت: نمونه ای از گلوی افراد گرفته می گردد و با روش خاصی در دمایی پایین به آزمایشگاه مرکزی کشور فرستاده می گردد.

وی ادامه داد: تست سریع برای آنالیز این نمونه ها فقط در این آزمایشگاه صورت می گیرد و در هیچ جای کشور نیست.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه فقط از بیمارانی که تب و تنگی نفس دارند، نمونه گیری می گردد، اعلام کرد: مردم با رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، به شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استان بوشهر همچنان سفید است ، مورد مثبت کرونا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان بوشهر همچنان سفید است ، مورد مثبت کرونا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید