انتقاد 13 نهاد بین المللی از پنهان کاری آمریکا درباره اطلاعات جنگ افغانستان

به گزارش وبلاگ سحر وب، 13 نهاد بین المللی ضمن انتقاد از وزارت دفاع آمریکا برای خودداری از انتشار اطلاعات جنگ افغانستان خواهان شفافیت در این باره شدند.

انتقاد 13 نهاد بین المللی از پنهان کاری آمریکا درباره اطلاعات جنگ افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سحر وب، 13 نهاد بین المللی با ارسال نامه ای به پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا خواستند تا پنتاگون از توقف جمع آوری و عدم انتشار اطلاعات مهم مربوط به وضعیت امنیتی افغانستان خودداری کند.

به گفته این نهادهای بین المللی، اطلاعات جنگ برای درک مردم آمریکا از وضعیت افغانستان حیاتی است.

این سازمان ها از تصمیم ارتش آمریکا برای عدم جمع آوری اطلاعات درباره میزان مناطق تحت کنترل دولت افغانستان و طالبان نیز ابراز نگرانی کردند.

این تصمیم پنتاگون چندی پیش در گزارش جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز درج شده بود.

در این نامه آمده است: دسترسی عمومی به اطلاعات درباره ارتش آمریکا حیاتی است. تلفات غیرنظامیان در عراق، سوریه و افغانستان افزایش یافته است. یافته های دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نشان می دهد تلفات غیرنظامیان افغان در سال 2018 بیش از هر سال دیگر از شروع ثبت تلفات غیرنظامیان بوده است و افغانستان بطور ویژه از ادامه بی ثباتی رنج می برد.

به گزارش اپن د گاورنمنت، این سازمان ها تصمیم وزارت دفاع آمریکا مبنی بر محدود کردن دسترسی به اطلاعات جنگ افغانستان را تلاشی برای پنهان کردن اطلاعات شرم آور از عموم دانست و آن را اقدامی غیرقابل قبول دانست.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد 13 نهاد بین المللی از پنهان کاری آمریکا درباره اطلاعات جنگ افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد 13 نهاد بین المللی از پنهان کاری آمریکا درباره اطلاعات جنگ افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید