تصویب قطعنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا در سازمان ملل

به گزارش وبلاگ سحر وب، مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از سازمان جهانی بهداشت در زمینه شیوع کووید-19،در قطعنامه ای تصویب کرد که در صورت دستیابی به واکسن کرونا، همه کشورها باید به موقع و عادلانه از آن بهره مند شوند.

تصویب قطعنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا در سازمان ملل

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از یورونیوز، 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه 8 اردیبهشت) با تصویب قطعنامه ای اعلام کردند که خواستار دستیابی عادلانه، کارآمد و به موقع به هرگونه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در آینده هستند.

این قطعنامه همچنین با یادآوری نقش مهم رهبری سازمان جهانیبهداشت در زمان یک همه گیری، از این سازمان به روشنی انتقاد می کند.

متن اصلی قطعنامه توسط کشور مکزیک تهیه و با حمایت ایالات متحده به امضای دیگر اعضای سازمان ملل رسید. طبق این قطعنامه، کشورها خواستار تقویت همکاری علمی بین المللی لازم برای مبارزه با کووید-19 و تقویت هماهنگی از جمله با بخش خصوصی شده اند.

این قطعنامه در حالی به تصویب می رسد که تا به امروز ویروس کرونا جان بیش از 170 هزار نفر را در جهان را گرفته است و این دومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در جهت مبارزه باشیوع ویروس کرونا در 2 ماه اخیر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویب قطعنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قطعنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید