خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 165 نفر رسید

به گزارش وبلاگ سحر وب، سنندج - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) 31نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شدند، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 165نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 165 نفر رسید

دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ سحر وب گفت: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 65 نفر، بانه 35 نفر، سنندج 22 نفر، کامیاران پنج نفر، قروه 12 نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار 10 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است.

وی افزود: تا به امروز 407 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 165 نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش 211 نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز معین نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جانباختن 2 بیمار دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در 24 ساعت گذشته، یادآور شد: تعداد فوتی های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان تا به امروز به 16نفر رسیدکه این تعداد شامل 9 نفر در سقز، 2 نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه و یک نفر هم در بانه است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و 53مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 14 هزار و 991 نفر رسید.

از بین بیماران جدید شناسایی شده، 129 نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کرونا در کشور تا امروز(26 اسفند 98) به 853 نفر رسید.

تا کنون چهار هزار و 996 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 165 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 165 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید