خبرنگاران توسعه کشاورزی کردستان در گرو آموزش بازار محور است

به گزارش وبلاگ سحر وب، سنندج - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک آموزشی سه جانبه برای پیشبرد برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی استان گفت: برنامه ریزی های آموزشی بازار محور و هدفمند تضمینی برای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی است.

خبرنگاران توسعه کشاورزی کردستان در گرو آموزش بازار محور است

به گزارش وبلاگ سحر وب، محمدفرید سپری روز یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل فنی و حرفه ای گفت: مهمترین هدف این تفاهم نامه ارتقای مدرسان، همسان شدن استانداردهای آموزشی، یک فرمت شدن و هم تراز شدن سطح شرکت های فنی و مهندسی و مشاوره جهاد کشاورزی با مراکز فنی و حرفه ای است.

وی اضافه نمود: اجتناب از موازی کاری و آگاهی بخش به دستگاه های آموزشی از فعالیت های یکدیگر، تدوین استاندارد لازم برای تعدادی از رشته های این بخش در سطح استان، اشتراک امکانات و منابع موجود برای بهره وری بیشتر دوره های آموزشی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

سپری با اشاره به اینکه استان کردستان پایلوت آموزش های گلخانه شده یادآور شد: توسعه آموزش های کشاورزی و تدوین برنامه اجرایی آموزش های سه جانبه سالانه در سطح استان نقش پراهمیتی در توسعه و تحقق اهداف بخش جهاد کشاورزی خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه نمود : 30 درصد اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی بوده و از سوی دیگر 37 درصد فراوری ناخالص داخلی استان به نوعی وابسته به بخش کشاورزی است که می توان با به کارگیری دانش و مهارت و سرمایه کم در مدت زمان کوتاه برای ایجاد شغل و کار آفرینی در استان اقدامات اساسی انجام داد.

وی با بیان اینکه از 277 دوره در سطح ملی در 55 رشته آموزشی مشترک سازی استاندارد صورت گرفته است گفت: استانداردسازی عناوین می تواند یاری های فراوانی به بخش کشاورزی استان کند.

سپری در مورد وظایف، تعهدات و اختیارات مشترک سه سازمان در این تفاهم نامه گفت: تشکیل ستاد ملی راهبری وکمیته های اجرایی، بازنگری در مجموعه مشاغل موجود، شناسایی و احصا مشاغل جدید در بخش کشاورزی، سنجش مهارت وصدور گواهینامه های مهارتی وصلاحیت حرفه ای مشترک از جمله این وظایف است.

وی اضافه نمود: از دیگر تعهدات همکاران این تفاهم نامه شامل تدوین برنامه های آموزشی مشترک ویژه بازآموزی مربیان کشاورزی، یکسان سازی عناوین و محتوای استانداردهای شغلی و آموزشی موجود، تهیه استانداردهای جدید و کدگذاری مشاغل وحرف بخش و ارزیابی و سنجش اثر بخشی برنامه های آموزش مهارتی بخش کشاورزی وپیگیری برای حمایت از مهارت آموزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: اجرای دوره های آموزشی بهره برداران در چهار چوب برنامه جامع آموزش مهارتی از سوی هر یک از سازمان ها بطور مستقل انجام می گردد.

وی اضافه نمود: هزینه های اجرای دوره های آموزش مهارتی بهره برداران هر یک از سازمان ها ذیل برنامه جامع ازمحل اعتبارات و منابع سازمان مربوطه تامین و قابل پرداخت است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توسعه کشاورزی کردستان در گرو آموزش بازار محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه کشاورزی کردستان در گرو آموزش بازار محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید