درگیری نظامیان ترکیه و سوریه در ادلب

به گزارش وبلاگ سحر وب، همزمان که وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن چهار نظامی خود در استان ادلب سوریه اطلاع داد، بعضی منابع خبری در ترکیه نیز از درگیری نظامیان این کشور با ارتش سوریه اطلاع دادند.

درگیری نظامیان ترکیه و سوریه در ادلب

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، وزارت دفاع ترکیه امروز دوشنبه (14 بهمن) در بیانیه ای گفت که دست کم چهار نظامی این کشور در حملات ادلب سوریه کشته و نُه نظامی این کشور هم زخمی شده اند.

هم زمان با این خبر، وبگاه خبری ترکیا الان اطلاع داد که فعالان سوری و بعضی رسانه های محلی در سوریه، یکشنبه شب از وقوع درگیری میان نظامیان ارتش ترکیه و نیرو های نظام سوریه در جنوب شرق استان ادلب اطلاع دادند.

به گزارش رسانه های ترکیه، ابراهیم کالین مشاور ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به کشته شدن چهار نظامی ترکیه در ادلب، ارتش سوریه را تهدید کرد و در توییترش گفت: خون نظامیان، روی زمین نمی ماند و جنایتکاران، بازخواست خواهند شد.

اخیرا ترکیه برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در جنوب استان ادلب که به آزادی شهر معرة النعمان پس از چهار سال منجر شد، کوشش می نماید اقداماتی انجام دهد که ارتش سوریه نتواند به این پیشروی ادامه دهد. برای نمونه در روز های اخیر، ارتش ترکیه به بهانه اجرای توافق آستانه و کاهش تنش، سه نقطه دیدبانی جدید در اطراف شهر مهم سراقب ایجاد کرد.

ارتش سوریه در پی پیشروی روز های اخیر، دیروز دو روستای سان و جوباس را در جنوب غرب شهر سراقب آزاد کرد تا جهت ارتباطی و امدادی غرب تروریست ها در سراقب را زیر قدرت آتشباری خود قرار بدهد (جزئیات بیشتر).

حساب توییتری حلب الیوم امروز این خبر را تأیید کرد و نوشت: ارتش ترکیه که در نقطه دیدبانی منطقه صوامع در جنوب سراقب مستقر شده، با آتش توپخانه نیرو های رژیم [سوریه]را در محور روستای دادیخ در شرق ادلب هدف قرار داد.

روستای دادیخ نیز طی چهل و هشت ساعت گذشته به تصرف ارتش سوریه در آمد و پس از سال ها از اشغال تروریست ها آزاد شد.

حساب توییتری سُن دقیقه هابرلری ترکیه ای نیز نوشت: درگیری های شدیدی بین نیرو های مسلح ترکیه و [گروهک]الجیش الوطنی با نیرو های رژیم [ارتش سوریه]در گرفته است.

همچنین وبگاه خبری القدس العربی امروز گزارش کرد که ارتش ترکیه در کوشش برای ممانعت از تسلط ارتش سوریه بر شهر راهبردی سراقب، تجهیزات زیادی به سوی این شهر گسیل نموده؛ شهری که ترکیه آن را برای خود منطقه ای راهبردی تلقی می نماید.

اتفاقات ادلب که با ناخرسندی شدید ترکیه روبرو شده، سبب ایجاد تنش در روابط ترکیه و روسیه نیز شده است. اواخر هفته گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی انتقادی مدعی شد علیرغم آنکه تعداد زیادی از نیرو های ترکیه در ادلب حضور دارند، مسکو همچنان برای از بین بردن تروریست ها به بمباران های خود در این منطقه ادامه می دهد. در مقابل، وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه به شدت به اجرای تعهدات خود پایبند است.

عملیات سرنوشت ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم ترین منطقه تحت اشغال تروریست ها در سوریه از ماه دسامبر 2019 شروع شده است و در این میان ترکیه کوشش دارد به هر نحوی مانع پیشروی ها گردد.

در طول دو هفته گذشته بیش از 35 شهرک و روستای کوچک و بزرگ در استان ادلب به تسلط ارتش سوریه در آمده است. مهم ترین آن ها شهر معمره النعمان در مرکز استان ادلب به عنوان دومین شهر بزرگ این استان بود که روز چهارشنبه هفته گذشته (نهم بهمن) به طور کامل به دست ارتش سوریه افتاد و اکنون شهر سراقب در انتظاری آزادی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درگیری نظامیان ترکیه و سوریه در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نظامیان ترکیه و سوریه در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید