رئیس حزب عوامی ملی پاکستان: اسلام آباد باید فرایند صلح افغانستان را تسهیل کند

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس حزب عوامی ملی پاکستان گفت که روابط خوب بین اسلام آباد و کابل ثبات را برای تمام منطقه به همراه خواهد داشت و از دولت پاکستان خواست تا فرایند صلح افغانستان را تسهیل کند.

رئیس حزب عوامی ملی پاکستان: اسلام آباد باید فرایند صلح افغانستان را تسهیل کند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سحر وب، اسفندیار ولی خان رئیس حزب ملی عوامی پاکستان در ملاقات با عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت که پاکستان باید فرایند صلح در افغانستان را تسهیل کند.

وی اضافه نمود که تمام ذینفعان در افغانستان باید نقش خویش را در آوردن صلح به افغانستان ایفا نمایند که 4 دهه گذشته را درگیر جنگ و خونریزی بوده است.

رئیس حزب ملی عوامی پاکستان ادامه داد که موفقیت مذاکرات صلح با لویه جرگه که برای ایجاد اجماع برگزار گردید را مرتبط دانست و صلح را نیز پیش شرط توسعه خواند.

به گزارش د نیوز، ولی خان تاکید نمود که روابط خوب بین اسلام آباد و کابل به آمدن ثبات در تمام منطقه یاری می نماید و اضافه نمود که افغان ها باید اجازه داشته باشند تا درباره سرنوشت خویش تصمیم بگیرند.

وی تاکید نمود که آمریکا، چین و روسیه باید نقش تصمین نماینده را برای یاری به بازگرداندن صلح به افغانستان ایفا نمایند و دولت پاکستان نیز باید فرایند صلح را تسهیل کند.

این در حالی است که رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اخیراً گفت که پاکستان به برقراری صلح و امینت در افغانستان و منطقه یاری نخواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد که پاکستان همیشه از گروه های تروریستی به عنوان ابزاری برای پیاده کردن سیاست های خود در منطقه استفاده می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس حزب عوامی ملی پاکستان: اسلام آباد باید فرایند صلح افغانستان را تسهیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس حزب عوامی ملی پاکستان: اسلام آباد باید فرایند صلح افغانستان را تسهیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید