روسیه از آزمایش پیروز اس 500 در سوریه اطلاع داد

به گزارش وبلاگ سحر وب، روزنامه روسی ایزوستیا به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور اطلاع داد، روسیه در سوریه سامانه پدافندی اس 500 را با موفقیت آزمایش نموده است.

روسیه از آزمایش پیروز اس 500 در سوریه اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، منابع آگاه وابسته به وزارت دفاع روسیه که نامشان فاش نشده به یک روزنامه این کشور اطلاع دادند، ارتش روسیه در سوریه توانسته با پیروزیت سامانه اس 500 را آزمایش کند.

بنا بر نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه ایزوستیا به نقل از منابع وابسته به وزارت دفاع روسیه اطلاع داد، آزمایش های سامانه پدافند هوایی اس 500 پرومتی در سوریه با پیروزیت اجرا شده و به خاتمه رسیده است.

بنا بر گفته این منابع روس که اشاره ای به نامشان نشده است، آزمایش های سامانه اس 500 پیروز بوده است.

منابع روس همچنین به ایزوستیا گفتند، در جریان آزمایش این سامانه پیشرفته پدافندی در سوریه، بعضی مسائل معین برای عملیاتی کردن سامانه به وجود آمد اما این مسائل به سرعت برطرف شد.

وزارت دفاع روسیه تاکنون اظهارنظری درباره آزمایش اس 500 در سوریه نکرده و به گزارش روزنامه ایزوستیا واکنش نشان نداده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، اگرچه معینات فنی اس 500 همچنان موضوعی محرمانه است اما گزارش ها حاکی است که این سامانه قادر به نابود کردن اهداف تا فاصله 600 کیلومتری است و می تواند تا 10 موشک بالستیک با سرعت فوق فراصوت (هر یک ثانیه هفت کیلومتر) را ردیابی و هدف قرار دهد.

انتشار خبر آزمایش سامانه پدافندی اس 500 در حالی اجرا شده که مسکو به عنوان متحد دمشق در الحمیمیم و بعضی دیگر از نقاط سوریه چند پایگاه نظامی دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "روسیه از آزمایش پیروز اس 500 در سوریه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از آزمایش پیروز اس 500 در سوریه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید