عمران خان: میزبانی از مهاجرین ادامه می یابد؛ طالبان در پاکستان پناهگاه ندارند

به گزارش وبلاگ سحر وب، نخست وزیر پاکستان گفت: پناهگاه های طالبان در پاکستان نیست؛ امکان دارد که قبلاً پناهگاهی بوده اما هم اکنون کمپ های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر در آنها زندگی می نماید.

عمران خان: میزبانی از مهاجرین ادامه می یابد؛ طالبان در پاکستان پناهگاه ندارند

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه ای وبلاگ سحر وب، عمران خان نخست وزیر پاکستان با سخنرانی در کنفرانس بین المللی مهاجرین افغانستان در اسلام آباد گفت: 20 سال گذشته برای مردم پاکستان بسیار سخت بود با این وجود از مهاجران افغانستانی میزبانی کردیم و این میزبانی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فرزندان مهاجرین افغانستانی در پاکستان بازی کریکت را یاد گرفتند و امروز تیم کریکت افغانستان در مسابقات ورزشی دنیای حاضر می شود.

خان تأکید کرد: هند از مسلمانان کشمیر می خواهد به پاکستان مهاجرت نمایند و اگر سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی این مشکل را حل ننمایند در پاکستان شاهد مسائل زیاد برای این دسته از مهاجرین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر تبلیغ اسلام هراسی توسط غرب مسائل زیادی برای مهاجران مسلمان به وجود آورده است که این مشکل نیز باید حل گردد.

عمران خان گفت: دعا می کنیم که مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: مردم و تمام نهادها و سازمان های پاکستانی خواستار امنیت در افغانستان هستند.

نخست وزیر پاکستان گفت: پناهگاه های طالبان در پاکستان نیست؛ امکان دارد که قبلاً پناهگاهی بوده اما هم اکنون کمپ های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر افغان در آنها زندگی می نماید.

وی اضافه کرد: هیچ حکومتی نمی تواند هزاران تن را در این کمپ ها آنالیز کند.

خان اضافه کرد: دولت پاکستان از همین رو به بازگشت مهاجران به کشور خودشان تاکید دارد و اگر پس از آن (بازگشت مهاجرین از پاکستان) چنین گردد، می تواند مسئول باشد.

به گفته وی، این به سود پاکستان نیست که تنش در افغانستان ادامه یابد و پاکستان همیشه خواستار صلح در افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: تروریسم همیشه به مردم زیان رسانده است.

خان یادآور شد: راهی که می تواند رفاه را برای مردم دو کشور به ویژه در دو طرف خطر دیورند تامین کند، داشتن روابط صلح آمیز است؛ برای بازسازی بخش هایی که جز پاکستان شده اند و برای اشتغال آنان باید در افغانستان صلح حاکم گردد.

وی گفت: ما دومین جمعیت جوانان دنیا را داریم؛ به شغل احتیاج داریم؛ شغل با جنگ ایجاد نمی گردد. منازعه و حمله ها در افغانستان به سود پاکستان نیست.

خان توضیح داد: پیش از این هرسیاستی که بوده گذشته اما از یک سال و نیم قبل من هرکاری انجام دادم که فرایند صلح در افغانستان تسهیل گردد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "عمران خان: میزبانی از مهاجرین ادامه می یابد؛ طالبان در پاکستان پناهگاه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: میزبانی از مهاجرین ادامه می یابد؛ طالبان در پاکستان پناهگاه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید