متقاضیان وام اجاره از 21 مرداد به بانک معرفی می شوند

به گزارش وبلاگ سحر وب، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: بخش زیادی از پالایش متقاضیان تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام یاری ودیعه اجاره صورت گرفته و متقاضیان طبق اعلامی که از قبل صورت گرفت بر اساس رقم سمت راست کد ملی خود از روز 14 مرداد نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نموده اند که این فرایند تا بیستم ادامه می یابد.

متقاضیان وام اجاره از 21 مرداد به بانک معرفی می شوند

وی اضافه نمود: از روز بیست و یکم معرفی افراد واجد شرایط را به بانک شروع می کنیم تا نسبت به تکمیل پرونده خود در بانک اقدام نمایند.

محمودزاده با بیان اینکه 17 بانک و دو موسسه اعتباری برای پرداخت وام اجاره توسط بانک مرکزی معرفی شده اند گفت: ما بر اساس سهمیه ای که هر بانک دارد در سامانه اقدام ملی تعیین نموده ایم که متقاضی می تواند شعبه بانک مورد نظر خود را تعیین کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت تسهیلات یاری ودیعه اجاره توضیح داد: این مرحله مربوط به سیستم بانکی است اما کوشش می گردد در کوتاه ترین زمان پرداخت ها صورت گیرد.

براساس این گزارش، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام یاری ودیعه اجاره به میزان 50، 30 و 15 میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات 13 درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می توانند تسهیلات را یک ساله دریافت نمایند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در انتها سال، اصل آن را پرداخت نمایند. در روش دوم، متقاضیان می توانند وام را سه ساله دریافت نمایند و در مدت 36 ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه 540 هزار تومان، کلانشهرها 320 هزار تومان و سایر شهرها 160 هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

بنابر اعلام عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، پرداخت این تسهیلات به محض اعلام تعیینات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی شروع خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "متقاضیان وام اجاره از 21 مرداد به بانک معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان وام اجاره از 21 مرداد به بانک معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید