هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره لغو زودهنگام محدودیت های مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ سحر وب، سازمان بهداشت جهانی به کشورهای مختلف نسبت به لغو زودهنگام تدابیر محدودکننده مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره لغو زودهنگام محدودیت های مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب به نقل از رویترز، سازمان بهداشت دنیای روز آدینه به کشورهای مختلف هشدار داده است که درباره لغو محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا محتاط باشند و این تدابیر محدودکننده را زودتر از موعد و زودهنگام لغو نکنند.

تدروس آهانوم قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت دنیای در کنفرانس خبری گفت: این سازمان علاقمند به کاهش تدابیر محدودکننده در سراسر دنیای است ولی در عین حال برداشتن این محدودیت ها می تواند موجب احیای مجدد این ویروس مرگبار گردد.

وی اضافه کرد: کاهش تدریجی تدابیر محدودکننده در بعضی کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه مسرور کننده و رضایتبخش است ولی هنوز نشانه های هشدار دهنده ای از رشد فزاینده این ویروس در بعضی کشورها از جمله 16 کشور آفریقایی مشهود است.

مدیر کل سازمان بهداشت دنیای تاکید نمود: بیش از 1.6 میلیون نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 100 هزار نفر تا به امروز جان خود را از دست داده اند. من به شدت نگران آمار رو به افزایش ابتلا به این ویروس در بین کادر و پرسنل درمانی و خدمات پزشکی هستم. آمارها نشان می دهد در بعضی کشورها 10 درصد نیروهای کادر بهداشت و درمان آلوده شده اند. این یک فرایند هشداردهنده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره لغو زودهنگام محدودیت های مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره لغو زودهنگام محدودیت های مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید