3 داستان عجیب درباره مائو ، از دعوت به استخر تا کشتار به خاطر انبه

به گزارش وبلاگ سحر وب، مائو تسه تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین و دارای رکوردهایی عجیب است. دوران ریاست او بر حزب کمونیست چین را می توان رکورددار بیشترین موارد مرگ و میر در تاریخ بشر دانست. برخی از این مرگ و میرها ناشی از تصمیمات عجیب او و برخی دیگر حاصل مواردی مثل کار اجباری است. اما به نظر می رسد در نهایت او تا 70 میلیون نفر را کشته است.

3 داستان عجیب درباره مائو ، از دعوت به استخر تا کشتار به خاطر انبه

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، رفتارهای عجیب مائو کم تعداد نیستند و بسیاری از رفتارهای او در طول تاریخ بارها مطرح شده اند. اما برخی از بدترین رفتارهای او شامل موارد زیر است:

دعوت از خروشچوف به استخر

هنگامی که نخست وزی شوروی نیکیتا خروشچوف تصمیم گرفت از چین بازدید کند، مائو جلسه خود را با او در استخر برگزار کرد زیرا می دانست خروشچف نمی تواند شنا کند. مائو این کار را کرد زیرا احساس می کرد که اهالی شوروی او را در هنگام بازدید از مسکو در سال 1949 نادیده گرفته اند.

طی بازدید از مسکو به متاسبت جشن تولد 70 سالگی استالین، مائو انتظار داشت که به عنوان مهمان افتخاری دعوت شود. بنابراین بی توجهی شوروی ها را به دل گرفت و سعی کرد این رفتار را به نوعی تلاف کند. بنابراین وقتی خروشچف از چین بازدید کرد، مائو چندین بار انتقام خود را گرفت. برای مثال خروشچف را در یک هتل قدیمی بدون تهویه مطبوع اسکان داد و با اصرار او را برای مذاکره به استخر دعوت کرد.

نقدها قلابی

در سال 1956، مائو کمپینی راه اندازی کرد و از شهروندان درخواست کرد که به طور آزادانه از سیاست های ملی انتقاد کنند. اما پس از آن او از این فرصت استفاده کرد تا منتقدان رژیم را هدف قرار دهد و آنها را به اردوگاه های کار اجباری یا زندان بفرستد.در بهار سال 1957، میلیون ها نامه به دفتر نخست وزیر و سایر مقامات ارسال شد. شهروندان در این نامه ها صادقانه نقدهای مطرح کرده بودند اما به سرعت از سوی نظام مائو با آنان مقابله و به آنان حمله شد.

کشتار به خاطر انبه

در سال 1968، وزیر امور خارجه پاکستان به مائو تعدادی انبه پیشکش کرد. مائو این انبه ها را در اقدامی نمادین به کارگرن کارخانه ها هدیه داد. اما این افراد جرات نداشتند انبه ها را بخورند و به نوان نماد، حتی تا زمان فاسد شدن انبه ها، این میوه ها را در جایی به شکل لوکس قرار دادند. در نهایت، هنگامی که یک دندانپزشک در یک روستای کوچک انبه را با چاقو برید و بین برخی مردم برای خوردن تقسیم کرد به جرم بی احترامی به ارزش های مائو و خشونت مخرب اعدم شد.

منبع: انتخاب

به "3 داستان عجیب درباره مائو ، از دعوت به استخر تا کشتار به خاطر انبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 داستان عجیب درباره مائو ، از دعوت به استخر تا کشتار به خاطر انبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید