ایجاد 490 هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس کمیته امداد گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تا به امروز 490 هزار فرصت شغلی برای خانواده های تحت حمایت ایجاد شده است.

ایجاد 490 هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه

به گزارش وبلاگ سحر وب، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در ملاقات با اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه کشور برای کمیته امداد در مورد فراوری سالانه 70 هزار فرصت شغلی برای مددجویان، اضافه کرد: عملکرد این نهاد با راه اندازی 490 هزار فرصت شغلی از ابتدای برنامه ششم، تا به امروز 40 درصد از اهداف پیش بینی شده جلوتر است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی طرح های اشتغال مددجویان گفت: اطلاعات طرح های اشتغال در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد و پایش است و نظارت بر این طرح ها با فعال شدن سامانه نظارت، افزایش می یابد.

بختیاری ادامه داد: سال جاری بیش از 6200 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال جامعه هدف از محل تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، منابع اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال شبکه بانکی اختصاص یافته که با تخصیص این اعتبارات، سال جاری 200 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد می گردد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال برای خانواده های تحت حمایت عملکرد خوبی داشته است، گفت: تعهد اشتغال استان سال جاری پنج هزار فرصت شغلی است که در صورت محقق شدن این موضوع، هیچ محدودیتی برای افزایش اعتبارات حوزه اشتغال وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، در این جلسه همچنین اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی است که افراد نیازمند را تحت حمایت قرار داده است، ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال و یاری به توانمندسازی خانواده های نیازمند از مهمترین برنامه های این نهاد است.

وی با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان اضافه کرد: حمایت از خانواده های تحت حمایت باید به سمت خودکفایی و توانمندسازی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد 490 هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 490 هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید