برای سفر به قطب شمال این نکات را رعایت کنید!

به گزارش وبلاگ سحر وب، نکات سفر به قطب شمال

اگر از علاقه مندان قطب شمال هستید یا قصد سفر به این ناحیه را دارید، برای دانستن نکات سفر به قطب شمال توصیه می کنیم که این مطلب مجله خبرنگاران را بخوانید. امروزه سفر به قطب شمال و دیدن یخچال های طبیعی و سرزمین برفی و خرس های قطبی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد دنیا برای سفر شده است. مخصوصا از زمانی که دانشمندان اعلام نموده اند با تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین به زودی یخچال های طبیعی قطب شمال کاملا آب خواهند شد، سفر به قطب مال برای دیدن آخرین بازمانده های آن بسیار محبوب شده است. در سایت ها، عکس ها و ویدئو های بی شماری از جریانات محیط زیستی این ناحیه از کره زمین خواهید دید.

برای سفر به قطب شمال این نکات را رعایت کنید!

به جز این مورد، باید از شما بپرسیم که آیا دوست دارید که سانتا یا بابانوئل ببینید؟ اگر دیدن بابانوئل برایتان جذاب است حتما سفر به قطب شمال و آلاسکا را تدارک ببینید. کمیته ای مشمول از 2200 نفر روح کریسمس را هر ساله در این ناحیه زنده نگه می دارند.

درباره قطب شمال

قطب شمال بر روی سطح یخ زده اقیانوس در بالای کره زمین واقع شده است. طوفان، دمای خشن بسیار پایین و تاریکی، اگر چه زندگی در این ناحیه را سخت نموده، اما سفر به آن حتی در فصل زمستان غیرممکن نیست. از نکات سفر به قطب شمال توجه به زمان سفر است. برای داشتن شرایط بهتر، اکثر سفرهای پیاده روی که در این منطقه انجام می گردد، بین ماه های مارس و اوایل ماه ژوئن است. در نتیجه ماه آوریل اوج زمان برای سفر به تمام نقاط شمال است. اکثر مردم با شرکت در سفرهای پیمایشی سفر به قطب شمال را تجربه می نمایند. بیشتر تورهای این ناحیه لیستی از تمام وسایل مورد احتیاج شما را ارائه می دهند.

چگونه به قطب شمال بروید

از نکات سفر به قطب شمال می توان به راهی که برای رسیدن به این ناحیه انتخاب می کنید، نام برد. می توانید یکی از روش های زیر را برای قدم گذاشتن در این جهت انتخاب کنید. به وسیله یکی از کشورهای نروژ، روسیه و کانادا می توانید سفر خود را به سمت قطب شمال ادامه دهید. در هر کدام از این کشورها، آژانس های مسافرتی هستند که در ماه آوریل سفرهای گروهی به قطب شمال را برنامه ریزی می نمایند. بنابراین اگر قصد رفتن به قطب شمال را دارید باید از یکی از این 3 کشور مبدا سفر خود را آغاز کنید. باید به شهرهای شمالی مانند ترومسو در نروژ Tromso in Norway، مورمانسک در روسیه Murmansk و روزولت بی Resolute Bay در کانادا بروید.

روش دوم برای رسیدن به قطب شمال

روش دوم برای رسیدن به قطب شمال پرواز است. بسیاری از شرکت ها در ماه آوریل با هواپیماهای کوچک یا هلی کوپتر، پروازهایی را به مقصد قطب شمال برنامه ریزی می نمایند. اگر این شیوه سفر به قطب شمال را انتخاب می کنید؛ توجه داشته باشید که ممکن است با تغییرات آب و هوایی روبرو شوید و در نتیجه مجبور باشید برنامه سفرتان را برای ورود و خروج از کشور مبدا تغییر دهید. چرا که در ماه آپریل آب و هوا غیرقابل پیش بینی خواهد بود و ممکن است تا بهتر شدن آب و هوا منتظر بمانید. برای همین در نکات سفر به قطب شمال حتما آب و هوا و نحوه رسیدن به این ناحیه را در نظر بگیرید.

روش سوم استفاده از سورتمه سگ های هاسکی

استفاده از سورتمه سگ های هاسکی یکی از چالش برانگیزترین و هیجان انگیزترین سفرها به قطب شمال است. این گونه تورها و سفر ها شامل 3 روز یا بیشتر سرخوردن و راندن سورتمه در میان یخ هاست و اغلب توسط شرکت ها و آژانس های برگزار نماینده تورهای ماجراجویی برگزار می گردد. از نکات سفر به قطب شمال و شرکت در این نوع سفر این است که شرکت نماینده باید از شرایط فیزیکی بسیار بالایی برخوردار بوده و قادر باشد تا در دماهای بسیار سرد و شرایط آب و هوایی قطب بر روی یخ حداقل برای 3 روز کمپ بزند. جدای از موضوع قدرت بدنی، این فرد باید بتواند از سگ ها مراقبت کند و گاهی در کنار سورتمه و سگ ها اسکی کند تا بتواند گروه سگ ها را در جهت درست هدایت نماید. در این ناحیه در میان یخ ها شکاف ها و فواصل بسیاری وجود دارد که باید بتواند گروه ها را از این قسمت ها عبور ندهد.

اگر قصد سفر به قطب را دارید، بسته به نوع توری که انتخاب می کنید می توانید برگشت خود را به کشور مبدا انتخاب کنید. یا با پرواز به مبدا برگردید یا با همین سورتمه و سگ های هاسکی جهت را برگردید. به دلیل تغییرات آب و هوایی این سال ها و گرم شدن زمین یخ ها بیشتر آب شده اند و این گونه تورها در فواصل زمانی اواخر ماه مارس و اوایل آپریل تا میانه آپریل برگزار می شوند.

روش چهارم: اسکی به سمت قطب شمال

تعدادی از گزینه های اسکی برای کسانی که در تورهای پیاده روی به سمت قطب شمال شرکت نموده اند امکان پذیر است. مخصوصا اگر قصد پیاده روی به مناطق دورتر قطب را داشته باشید و در نهایت بخواهید که یک سمت حرکت خود را با پرواز انجام دهید. در سفرهای اسکی که این گونه برگزار می گردد باید بسته به تجهیزاتی که همراه خود می آورید، باید بتوانید تمام تجهیزات خود را که بین 25 تا 40 کیلو وزن را با خود بکشید و حمل کنید. علاوه بر این، شما باید با انواع مختلف موانع، از جمله آب های شدید و طوفان ها و کولاک ها یا برخورد با حیوانات وحشی، مقابله کنید. همراه با این تورها، هدایت ها و کلاس هایی برای آموزش قبل از سفر شما برگزار می گردد که باید حتما در آن ها شرکت کنید و یک راهنمای زبده و اسکیمو نیز با شما همراه خواهد شد.

سفر به آلاسکا و قطب شمال احتیاج به آمادگی تمام و کمال شما دارد. به همراه داشتن تمام وسایل کوهنوردی و یخ نوردی به علاوه لباس های مناسب سرماهای شدید، امکانات گرمایشی و تجهیزات حرکتی پیشرفته، توانایی مقابله با شرایط آب و هوایی شدید و ارتباط برقرار کردن با سگ های هاسکی برای آغاز چنین سفرهایی ضروری است. بنابراین در نکات سفر به قطب شمال به شما توصیه می کنیم که برنامه سفرتان به این ناحیه را حداقل از یک سال قبل برنامه ریزی کنید تا آمادگی لازم را داشته باشید.

منبع: traveltips.usatoday.com

منبع: الی گشت

به "برای سفر به قطب شمال این نکات را رعایت کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای سفر به قطب شمال این نکات را رعایت کنید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به قطب شمال این نکات را رعایت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید