بسیاری از معضلات شهر ها با هوشمندسازی رفع می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز شهر ها گرفتار آلودگی هوا و ترافیک هستند، گفت: بسیاری از مسائل شهر ها با هوشمندسازی رفع می گردد.

بسیاری از معضلات شهر ها با هوشمندسازی رفع می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ سحر وب، ستار هاشمی معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست علمی تخصصی شهر های هوشمند که در حاشیه مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار گردید با اعلام این مطلب اضافه کرد:برای رسیدن به شهر هوشمند احتیاج به یک گفتمان سازی واحد داریم.

وی با اشاره به این مطلب که اولا باید ضرورت های هوشمندسازی شهر ها مطرح گردد، گفت: امروز آلودگی هوا و ترافیک دو معضل شهر ها است که با هوشمندسازی مرتفع می گردد.

هاشمی گفت: شهروندان باید وقتی صحبت از هوشمندسازی شهر ها می گردد باید به این نکته برسند که اتفاق جدیدی اتفاق افتاده است و باید نگاه ما عملیاتی و اجرایی باشد.

معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: یکی از مصادیق هوشمندسازی شهری بحث استفاده از تاکسی های اینترنتی است که امروز همه از محاسن آن با خبر شده ایم.

وی با اشاره به این مطلب که ما از هوشمندسازی عقب هستیم گفت: دلیل این موضوع می تواند زیرساخت های داده ای و حقوقی در شهر ها باشد.

هاشمی اظهار داشت: اگر امکان در اشتراک گذاری داده ها را به دست می آوریم بسیاری از اتفاقاتی که انتظار داریم شکل بگیرد شکل نخواهد گرفت.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بسیاری از اتفاقاتی که باید در حوزه هوشمندسازی به آن برسیم احتیاج به طی یک فرآیند استقراری است یعنی طول می کشد مدتی تا استفاده از فناوری در ذهن مردم نهادینه بگردد.

وی اضافه کرد: نگاه دیگری که باید در هوشمندسازی به آن توجه کرد بحث سودآوری آن است یعنی باید برای هوشمندسازی مدل مالی تعریف کرد.

هاشمی گفت: در بسیاری از برنامه ها امکان ترسیم یک مدل مالی وجود دارد، اما در بسیاری از موارد هم حکومت خودش باید بدون داشتن مدل مالی سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: بحث های مربوط به هوشمندسازی یک نگاه فرابخشی می طلبد و همه بنگاه ها باید پایه کار باشند تا کار شکل گرفته و پیش برود.

وی ادامه داد: ما حتما باید براساس شاخص های مشخص شده در انتها هر بازه زمانی خود را سنجش نموده و ببینیم در کجای فرآیند هوشمندسازی قرار گرفته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بسیاری از معضلات شهر ها با هوشمندسازی رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از معضلات شهر ها با هوشمندسازی رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید