جزایر ناز قشم ، بیایید روی دریا قدم بزنیم!(

به گزارش وبلاگ سحر وب، زمانی که برای بازدید از جزایر ناز قشم صرف می کنید، جزء عمرتان حساب نمی شود! از بس دیدنی، تماشایی و باور نکردنی است.

جزایر ناز قشم ، بیایید روی دریا قدم بزنیم!(

جزایر ناز یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری قشم به شمار می فرایند؛ جزایری که هنگام پایین رفتن سطح آب، به کمک راه باریکی به قشم متصل می شوند و هنگام بالا آمدن آب دریا، از آن جدا می شوند! گویی ناز کرده و از معشوق می گریزند. دلیل نام گذاری آنها نیز از همین وصل و گریز رویایی ناشی می شود. جزایر ناز قشم، همان جایی است که رویای راه رفتن روی دریاها را که بیشتر شبیه به شعبده بازی می ماند، برای شما به حقیقت تبدیل می کند. با صفحه گردشگری وبلاگ سحر وب همراه باشید تا با هم به قشم برویم و قدم زنان روی خلیج فارس، خودمان را به جزایر ناز برسانیم.

--

چرا ناز؟

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک دنیای جزیره قشم هستند و یکی از عجایب هفت گانه جزیره نیز نامیده می شوند. هنگام جزر دریا، سطح آب پایین می آید و راه باریکی از ساحل به جزایر سه گانه ناز باز می شود. گردشگران می توانند پای پیاده به آنجا بفرایند. وقتی زمان مد می شود و آب دریا بالا می آید، راه باریک به زیر آب می رود. آن وقت است که چنین به نظر می رسد جزایر دو گانه، ناز کرده اند و از جزیره قشم دور شده اند و حالا باید دریا نازشان را بکشد تا دوباره به قشم متصل شوند. برای همین آنها را به این اسم نامیده اند که برازنده، رویایی و شاعرانه است.

جزایر ناز کجا هستند؟

جزایر ناز در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در راستا جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار دارند. از شواهد چنین بر می آید که هرگز مسکونی نبودند و گاهی ماهی گیران، روی آنها به استراحت می پرداختند.

کی برویم؟

یکی از هیجان انگیزترین تجربه های گردشگران، قدم زدن در راستا باریک منتهی به جزایر ناز و رسیدن به آنها است. چشم انداز بسیار زیبایی که هرگز فراموش نمی شود. با این حال باید بدانید در چه ساعاتی از شبانه روز می توانید قدم زنان، از میان آب های خلیج فارس خودتان را به جزایر ناز برسانید. همچنین در نظر داشته باشید معمولا بین جزر و مد حدود 6 ساعت فاصله است. بنابراین فرصت کمی دارید تا این تجربه هیجان انگیز را در کوله بار تجربه های منحصر به فردتان جای دهید.

باید در نظر داشته باشید جزر و مد آب دریا در جزایر ناز قشم، در ساعاتی خاص اتفاق میفتد که به فصل و همچنین شرایط ماه در آسمان بستگی دارد. برای اطلاع از این ساعات می توانید از اپلیکیشن ncc tide استفاده کنید. همچنین می توانید با وارد کردن نام قشم در سایت www.tide-forecast.com از ساعت جزر و مد باخبر شوید. راه آسان تر اینکه از بومی های قشم بخواهید در این باره کمک تان کنند.

کدام فصل برویم؟

در نظر داشته باشید بهترین فصل سفر به قشم، از پاییز تا اواسط بهار است. در تابستان، جزیره بسیار گرم است و ممکن است تجربه سفر شما چندان دلچسب نباشد.

تفریحات جزایر ناز

زمانی که سطح آب پایین است، می توانید با ماشین آفرود در دل دریا بروید و خودتان را به جزایر ناز برسانید! آفرود سواری آن هم وسط آب های خلیج فارس تجربه حیرت انگیزی به نظر می رسد. همچنین جت اسکی و قایق سواری دورتادور جزایر ناز از دیگر تفریحاتی است که چشم انتظار شماست. شتر سواری در ساحل نیز تجربه متفاوتی است. به ویژه آنکه شترها را با تزیینات محلی زینت داده اند و یک کجاوه گل گلی انتظارتان را می کشد. پرواز با کایت یا بالن بر فراز جزایر ناز نیز از آان تجربه های فراموش نشدنی زندگی به نظر می رسد.

امکانات رفاهی زیادی آن حوالی نمی بینید.لزومی هم ندارد امکانات زیادی آن حوالی باشد. قرار است از طبیعت جادویی لذت ببرید. پس با همه وجود صدای باد و آب دریا را بشنوید. عطر دریا را بو بکشید و سعی کنید پوست پای خود را با شن ها آشتی دهید. لذت ببرید و همه حواس تان به زیبایی های اطراف باشد. در راستا پیاده روی، ممکن است پاهای تان به صدف های رنگارنگ، بچه خرچنگ هایی با پوست نرم و جلبک های دریا برخورد کند. توتیا و انواع دیگری از آبزیان و ماهی ها در اطراف این جزایر دیده می شوند و در فصل زمستان ممکن است پرندگان مهاجر را نیز آن حوالی ببینید.

همچنین نقش حنا یکی دیگر از تجربه های جذاب است که پیشنهاد می کنیم انجام دهید. اگر شما خانم هستید، نقش حنا می تواند برای شما تجربه ای هیجان انگیز باشد. نقش حنا یکی از هنرهای بومی زنان جنوب ایران است. این نقش ها کاملا به صورت ذهنی و خلاقانه کشیده می شوند. کافیست دست تان را به یکی از دخترکان بومی بدهید و اجازه دهید با حنا نقش و نگاری زیبا روی آن بکشد.

نکات مهم در بازدید از جزایر ناز

در هنگام مد، می توانید بدون اینکه حتی یک قطره خیس شوید، یک کیلومتر در دریا قدم بزنید و خودتان را به بلندی های جزایر ناز برسانید. از آن بالا می توانید چشم اندازی رویایی از جزیره لارک و تنگه هرمز ببینید. پیشنهاد می کنیم صبح زود این کار را انجام دهید و زیباترین طلوع خورشید را در متفاوت ترین جای دنیا ببینید و لذت ببرید.

برای رفتن به این جزایر، بهتر است صندل پلاستیکی بپوشید. هیچ چیز جز عینک آفتابی، کلاه لبه دار، کرم ضد آفتاب و یک دوربین برای ثبت آن همه قشنگی نیاز ندارید. تا می توانید عکس بیندازید و زیبایی های جزایر ناز را در کادر دوربین تان جاودانه کنید. این بازدید به شرط رعایت نکات ایمنی و برخورداری از همراهان مطمئن، مانعی برای افراد با نیازمندی های خاص ندارد.

منبع: پیام دلتا

به "جزایر ناز قشم ، بیایید روی دریا قدم بزنیم!(" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر ناز قشم ، بیایید روی دریا قدم بزنیم!("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید