خبرنگاران بیش از 1300 هکتار مزرعه در جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین مجهز شد

به گزارش وبلاگ سحر وب، جیرفت - خبرنگاران - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از تجهیز یکهزار و 343 هکتار از زمین ها کشاورزی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به سامانه های آبیاری نوین خبر داد.

خبرنگاران بیش از 1300 هکتار مزرعه در جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین مجهز شد

وحدت برخورداری شامگاه چهارشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار روستای سورنی جیرفت به خبرنگار وبلاگ سحر وب گفت: طی سال گذشته تا کنون 232 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 35 درصد زمین های کشاورزی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، شرح داد: بیش از نیمی از این زمین ها در دولت تدبیر و امید به آبیاری نوین مجهز شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از کسب رتبه نخست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در بین تمامی سازمان های جهاد کشاورزی به دلیل اجرای آبیاری تحت فشار در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی همچنین به افتتاح های این مدیریت در هفته دولت اشاره کرد و گفت: امروز شاهد افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار در یکی از روستاهای جیرفت به نمایندگی از 750 هکتار مزرعه بودیم.

برخورداری ترویج استفاده از آبیاری نوین را یکی از رسالت های مهم بخش کشاورزی بیان کرد و یکنواختی بیشتر پخش آب در زمین ناهموار، انجام آبیاری های سبک و سنگین، تسهیل در اتوماتیک شدن آبیاری، توانایی پخش همزمان کود، سم، آب و ایجاد تغییرات مطلوب در شرایط آب و هوایی مزرعه را ازجمله مزایای استفاده از سامانه های نوین آبیاری دانست.

مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 1300 هکتار مزرعه در جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 1300 هکتار مزرعه در جنوب کرمان به سامانه آبیاری نوین مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید