فقط روی دیوار کاشی می چسبانیم و می گوییم گذر صنایع دستی!

به گزارش وبلاگ سحر وب، خیابان نجات الهی که از حدود یک ماه پیش به عنوان گذر صنایع دستی معرفی شده بود و قرار بود که مدتی به صورت آزمایشی یک طرفه گردد، به دنبال اعتراض کسبه و بعضی از اهالی منطقه از چند روز پیش بار دیگر دوطرفه شد.

فقط روی دیوار کاشی می چسبانیم و می گوییم گذر صنایع دستی!

به همین دلیل فریدون میرزالو، مدیرکل سابق دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی در گفت وگو با وبلاگ سحر وب درباره تاثیر نام گذاری خیابان نجات اللهی (ویلا) به عنوان گذر صنایع دستی در رونق فراوری و فروش صنایع دستی، اظهار کرد: همان طور که می دانید در 10 روز گذشته خیابان نجات الهی با این هدف که قرار است انسان محور گردد، یک طرفه شد. با این اقدام کاسبی صنایع دستی دچار رکود شد و به همین دلیل هم بسیاری از اهالی و کسبه اعتراض کردند تا در نهایت توانستند این خیابان را بار دیگر دو طرفه نمایند؛ چراکه با یک طرفه شدن امکان رفت و آمد کم و وضعیت نامناسبی در خیابان ایجاد شده بود.

او تاکید نمود: اینکه خیابانی به عنوان گذر صنایع دستی معرفی شده است تا مردم تهران برای خرید صنایع دستی به آن مراجعه نمایند، اقدام خوبی است، اما باید دید که برای تکمیل این ایده چه زیرساخت هایی فراهم و چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است. من نمی دانم این پیشنهاد از سوی چه کسی مطرح شده و چه ایده و برنامه ای را در نظر داشته اند، اما به طور کلی بر این باورم که برای اجرای چنین برنامه ای صرف نصب یک تابلو در خیابان کافی نیست و حتما باید برنامه مشخصی برای آن وجود داشته باشد.

این فعال حوزه صنایع دستی، اعلام کرد: در واقع وقتی خیابانی را به نام گذر صنایع دستی مزین می کنیم، باید حتما اتفاق تازه و بهتری را برای این خیابان رقم بزنیم؛ در غیر این صورت این خیابان تفاوتی با گذشته خود نخواهد داشت. این درحالی است که تاکنون فقط عنوانی به خیابان نجات اللهی داده اند و هیچ اتفاق دیگری نیفتاده است.

مدیرکل سابق دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی، یادآور شد که وقتی کاشی روی یک دیوار می چسبانیم و می گوییم گذر صنایع دستی باید حتما از پیش زیرساخت های آن را نیز فراهم نموده باشیم.

او همچنین تاکید نمود: در حال حاضر باید بیش از هر موضوع دیگری روی بازاریابی صنایع دستی کار گردد و صرف عوض کردن نام یک خیابان منجر به رونق فراوری و فروش نمی گردد. در مجموع برای هرنوع اقدامی در هر موضوعی باید مطالعات انجام گردد و من تصور می کنم برای طرح گذر صنایع دستی هیچ مطالعه و نظرسنجی از کاسبان این منطقه صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فقط روی دیوار کاشی می چسبانیم و می گوییم گذر صنایع دستی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط روی دیوار کاشی می چسبانیم و می گوییم گذر صنایع دستی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید