قیمت رهن و اجاره ملک اداری در منطقه 3 تهران

به گزارش وبلاگ سحر وب، گرچه دغدغه بسیاری از افراد جامعه خرید، رهن یا اجاره واحدهای مسکونی است؛ اما خانه و آپارتمان تنها دل مشغولی افراد پیرامون ملک و املاک نیست. چراکه بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال املاکی با موقعیت تجاری یا اداری هستند. به جرات می توان گفت خرید یا اجاره و رهن املاک اداری و تجاری اهمیت و حساسیتی بسیار بالاتر از خانه و هر ملک مسکونی دارد. املاک اداری و تجاری به دلیل اینکه بستری برای تامین معاش و درآمدزایی افراد محسوب می شوند، باید با وسواس و دقت بیشتری انتخاب شوند. درصورتی که هنگام انتخاب خانه اشتباه کنید، می توانید پس از سرانجام قرارداد به سراغ خانه دیگری بروید؛ اما با یک اشتباه کوچک در رهن یا اجاره ملک اداری و تجاری به احتمال زیاد همه سرمایه و درآمدتان در خطر قرار خواهد گرفت. در نتیجه انرژی، زمان و تحقیق برای پیدا کردن واحد اداری و تجاری باید دو برابر خانه و آپارتمان باشد. یکی از مناطق اداری پایتخت، منطقه 3 شهرداری تهران است. بسیاری از املاک این منطقه کاربری اداری دارند، به طوری که تعداد واحدهای اداری منطقه 3 از واحدهای تجاری آن بیشتر هستند. بنابراین جای تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت های عظیم و کوچک پایتخت در این منطقه جمع شده اند. با توجه به شرایط خاص املاک تجاری و اداری در این گزارش به آنالیز این نوع واحدها در منطقه 3 پرداخته ایم. در ادامه درباره شرایط املاک اداری منطقه 3 و قیمت متراژهای مختلف واحد اداری در این منطقه بیشتر شرح خواهیم داد. اگر شما هم قصد خرید، رهن یا اجاره واحد اداری در منطقه 3 تهران را دارید، با ما همراه باشید.

قیمت رهن و اجاره ملک اداری در منطقه 3 تهران

مناطق اداری منطقه 3 تهران

همانطور که گفته شد منطقه 3 شهرداری تهران متمرکزترین محله برای املاک با سند اداری یا واحدهای دارای موقعیت اداری است. منطقه 3 شهرداری تهران محله های پاسداران، میرداماد، ظفر، قلهک، سید خندان، اختیاریه، جردن، دروس، ونک، دولت و دیباجی را در بر می گیرد. البته بین محله های مختلف منطقه 3 محله ونک، میرداماد، پاسداران و سید خندان بیشترین املاک اداری را دارند. علاوه براین تعداد املاک مسکونی با موقعیت اداری در این مناطق بسیار زیاد است. تجمع بیشتر واحدهای اداری، دسترسی راحت با اتوبوس، تاکسی، مترو یا خودروی شخصی به این مناطق، وجود امکانات مختلف و… همه و همه باعث شده هر شرکتی به داشتن واحد اداری در این منطقه علاقه داشته باشد؛ اما نکته قابل توجه درباره این موضوع قیمت های بسیار بالای املاک اداری منطقه 3 است که اجاره، رهن یا خرید آن ها در توان همه افراد نیست. در ادامه هریک از این محله ها، راه های دسترسی و قیمت واحدهای اداری آن را آنالیز می کنیم.

قیمت رهن یا اجاره واحد اداری در ونک

ونک از مهم ترین مناطق اداری تهران است که شرکت های بسیار زیادی در آن قرار گرفته اند. این موضوع باعث رشد سریع قیمت املاک اداری در منطقه ونک شده است. علاوه براین دسترسی راحت به ونک از نقاط مختلف تهران دلیل دیگری بر قیمت های گران این منطقه است. یک واحد اداری در برج نگار که بهترین برج ونک محسوب می گردد با متراژ 60 متر و یک اتاق، قیمتی برابر با 50 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 7 میلیون تومان دارد. این واحد دو پارکینگ داشته و از امکاناتی مانند 4 خط آسانسور، لابی و… بهره مند است. همچنین یک واحد اداری 85 متری در فاصله بین توانیر تا ونک با دو اتاق در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه مجهز به پارکینگ و آسانسور قیمتی برابر با 220 میلیون تومان دارد. در متراژ بالای 100 متر هم می توان به واحدی 125 متری با دو اتاق، پارکینگ، انباری و آسانسور اشاره نمود. این واحد که در طبقه سوم ساختمانی شش طبقه در میدان ونک واقع شده است، قیمتی برابر با 290 میلیون تومان برای رهن دارد. همچنین یک واحد 200 متری در تقاطع ولیعصر با ونک با چهار اتاق، پارکینگ، انباری و آسانسور، مبلغی برابر با 80 میلیون تومان برای پیش پرداخت و اجاره ماهانه 12 میلیون تومان دارد.

قیمت رهن یا اجاره واحد اداری در میرداماد

میرداماد به دلیل وجود متروی میرداماد، اتوبوس های خط تجریش-راه آهن و خطوط تاکسی رانی یکی از بهترین مناطق اداری در منطقه 3 تهران است. در حال حاضر یک واحد 54 متری 20 ساله، دارای یک اتاق با سند اداری در طبقه آخر ساختمانی سه طبقه و 30 واحدی مجهز به پارکینگ و آسانسور قیمتی برابر با 47 میلیون تومان پیش و اجاره ماهانه 3 میلیون و 900 هزار تومان دارد. در متراژهای زیر 100 متر، یک واحد نوساز 80 متری هم با دو اتاق در این منطقه حدود 200 میلیون برای رهن کامل قیمت گذاری شده است. قیمت واحد اداری در پاساژها به دلیل امکانات موجود در پاساژها کمی گران تر از خیابان اصلی است. رز میرداماد از برجسته ترین پاساژهای میرداماد محسوب می گردد. یک واحد اداری در این پاساژ با متراژ 110 متر و دو اتاق، دو پارکینگ، چهار آسانسور و سیستم مدیریت هوشمند ساختمان قیمتی برابر با 100 میلیون تومان پیش و ماهانه 7 میلیون و 500 هزار تومان دارد. در متراژهای بالاتر می توان به واحدی 180 متری در میرداماد با قیمت 480 میلیون رهن کامل اشاره نمود. همچنین برای اجاره یک واحد 200 متری با سند اداری در جنوب میرداماد باید مبلغ 400 میلیون تومان پیش و ماهانه 3 میلیون تومان پرداخت کنید. البته امکان تبدیل این مبلغ به رهن کامل با 550 میلیون تومان هم وجود دارد. در صورتی که مقیاس کسب و کار شما عظیم است، یک واحد قدیمی 290 متری با پنج اتاق و پارکینگ با مبلغ 650 میلیون تومان رهن کامل انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و درصورتی که دنبال ساختمانی شیک و لوکس در میرداماد هستید، می توانید یک واحد اداری 350 متری دوبلکس بدون اتاق با مبلغ 200 میلیون پیش و ماهانه 34 میلیون تومان را اجاره کنید.

قیمت رهن یا اجاره واحد اداری در پاسداران

وجود متروی حسین آباد بالای میدان این محله کنار اتوبوس ها و تاکسی های مختلف به خوبی جوابگوی احتیاج افراد برای حمل و نقل عمومی است. محله پاسداران از مناطق گران قیمت منطقه 3 تهران محسوب می گردد. یک واحد اداری 15 متری در پاسداران با مبلغ 50 میلیون پیش و ماهانه 1 میلیون و 700 هزار تومان برای اجاره در نظر گرفته شده است. این واحد در آشپزخانه و سرویس بهداشتی با سایر اتاق های واحد 150 متری مشاع است. همچنین یک واحد 82 متری با دو اتاق در منطقه پاسداران مبلغی حدود 70 میلیون تومان پیش و ماهانه 4 میلیون و 500 هزار تومان دارد. در متراژهای بالای 100 متر، یک واحد اداری با متراژ 130 متر دارای چهار اتاق و مبلمان اداری بوده که قیمتی برابر با 350 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. همچنین برای کسب و کارهای عظیم تر می توانید یک واحد 490 متری در طبقه سوم ساختمانی پنج طبقه را با سند اداری و شش اتاق به قیمت 900 میلیون تومان برای رهن کامل انتخاب کنید.

قیمت رهن یا اجاره واحد اداری در جردن

منطقه جردن را می توان قلب تپنده منطقه 3 تهران دانست. وجود ترافیک های سنگین و شلوغی های همیشگی منطقه هم از محبوبیت جردن کم ننموده است. یک واحد اداری قدیمی 50 متری در جردن مبلغی در حدود 50 میلیون تومان پیش و ماهانه 4 میلیون تومان برای اجاره دارد؛ این در حالی است که یک واحد 85 متری نوساز با یک اتاق در حدود مبلغ 300 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. همچنین یک واحد 110 متری در جردن با دو اتاق آسانسور و پارکینگ در طبقه دوم ساختمان پنج طبقه قیمتی برابر 300 میلیون برای رهن کامل دارد. علت قیمت مناسب این واحد نسبت به نمونه قبلی سند شخصی و غیر اداری ملک موردنظر است که می تواند برای مستاجر مشکلاتی به همراه داشته باشد. همچنین یک واحد قدیمی 140 متری در جردن با پنج اتاق مجهز به امکانات کامل اداری، اتاق سرور و… به مبلغ 50 میلیون تومان پیش و ماهانه 7 میلیون تومان برای اجاره آماده واگذاری است. از دیگر املاک اداری جردن می توان به واحدی 288 متری با شش اتاق و امکانات کامل برای رهن اشاره نمود. این واحد اداری قیمتی برابر با 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای رهن کامل دارد.

قیمت رهن یا اجاره واحد اداری در قلهک

قلهک هم از دیگر محله های اداری منطقه 3 است که مانند سایر مناطق آن قیمت های قابل توجهی برای رهن و اجاره دارد. متروی قلهک شاهراه اصلی برای تردد افاد به این منطقه است؛ اما با توجه به اینکه این منطقه نسبت به سایر محله ها کمتر بافت اداری دارد، قیمت واحدهای اداری آن نسبت به جردن، میرداماد یا ونک کمتر است. برای یک واحد اداری 58 متری در قلهک با یک اتاق قیمتی در حدود 50 میلیون تومان برای ودیعه و ماهانه 3 میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین یک واحد 85 متری با دو اتاق در طبقه سوم ساختمانی شش طبقه در قلهک با پارکینگ، انباری و آسانسور با مبلغی در حدود 60 میلیون تومان پیش و ماهانه 4 میلیون و 500 هزار تومان آماده واگذاری است. از واحدهای اداری بالای 100 متر در منطقه قلهک می توان به یک دفتر 120 متری با سه اتاق و یک واحد 140 متری با دو اتاق، پارکینگ، انباری و آسانسور اشاره نمود. قیمت واحد 120 متری حدود 200 میلیون پیش و ماهانه 8 میلیون تومان و قیمت واحد 140 متری 200 میلیون تومان پیش با اجاره ماهانه 10 میلیون و 500 هزار تومان است.

با توجه به آنچه گفته شد درمجموع مناطق ونک و میرداماد را می توان گران قیمت ترین محله های اداری منطقه 3 تهران دانست. بنابراین در صورتی که قصد رهن یا اجاره واحد اداری در منطقه 3 را دارید، به تناسب بودجه و توان اقتصادی خود در محله های مختلف این منطقه می توانید واحدهایی نوساز، قدیمی، کوچک، عظیم، با موقعیت اداری یا سند اداری پیدا کنید. نکته مهم جستجو و مراجعه به منابع مختلف است. با این کار می توانید اطمینان خاطر داشته باشید همه گزینه های موجود را آنالیز نموده اید و دستتان برای انتخاب بازتر خواهد بود. در آخر از قلم نیاندازید در چنین معاملاتی صبر و دقت کلید اصلی انتخاب صحیح و بدون زیان است.

منبع: هومینگ

به "قیمت رهن و اجاره ملک اداری در منطقه 3 تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رهن و اجاره ملک اداری در منطقه 3 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید