مصاحبه، تحلیلگر فنلاندی: تسلیم در برابر آمریکا موجودیت کشورها را به خطر می اندازد

به گزارش وبلاگ سحر وب، یک تحلیلگر فنلاندی در مصاحبه ای اختصاصی گفت تسلیم در برابر آمریکا موجودیت کشورها را به خطر می اندازد و فقری که کشوری مانند اوکراین اکنون با آن دست به گریبان است نتیجه تسلیم دربرابر زورگویی آمریکا است.

مصاحبه، تحلیلگر فنلاندی: تسلیم در برابر آمریکا موجودیت کشورها را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، یک تحلیلگر و نویسنده فنلاندی در مصاحبه ای اختصاصی مقاومت را مقوله ای مرتبط با سلامت اخلاقی و مادی جوامع دانست و به کشورهای دنباله رو سیاست های قدرت های بزرگ توصیه کرد برای حراست از استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی ها از تجربیات مقاومت استفاده نمایند.

جان هالویگ، حقوق دان فنلاندی که سال 2014 نامزد انتخابات مجلس اروپا بوده در مصاحبه با وبلاگ سحر وب علاوه بر این تأکید کرد کشورهای اروپایی به دلیل تسلیم در برابر سلطه آمریکا و سیاست های زورگویانه این کشور با اقتصاد رکودزده و بحران های عمیق اجتماعی روبرو شده اند.

این تحلیلگر و نویسنده فنلاندی توضیح داد: مسئله به سلامت مادی و اخلاقی مردم و اصل موجودیت آنها در بلندمدت مربوط می گردد. نگاهی به اوکراین بیندازید. آنها در برابر زورگویی و هجمه های تبلیغاتی آمریکا تسلیم شدند و حالا کشورشان به ضعیف ترین کشور قاره اروپا تبدیل شده در حالی که قبلاً قطب صنعتی شوروی سابق بودند.

او همچنین گفت: آلمان، فرانسه و کل اتحادیه اروپا را ببینید. آنها به دلیل آنکه تحت سلطه آمریکا هستند بیش از یک دهه است که اقتصادشان دچار رکود است و با بحران های عمیق اجتماعی و فرهنگی روبروند.روش سنتی زندگی این کشورهای اروپایی با در هم گسستن ساختارهای اجتماعی آنها به سرعت نابود می شوند. در واقع، موجودیت این کشورها الان در معرض خطر قرار گرفته است.

در بحث مقاومت، به تازگی در ادبیات علوم اجتماعی، مفهومی به نام ظلم درونی شده یا درونی سازی ظلم (Internalized Oppression) مطرح شده که هم نشان می دهد چرا مقاومت واکنش منطقی جامعه ای سالم و دورنیفتاده از اصالت انسانی در برابر زورگویی است و هم چارچوبی برای تبیین رفتار کسانی یا ملت هایی فراهم می آورد که به ظلم گردن می نهند و در برابر آن تسلیم می شوند.

درونی سازی ظلم عارضه ای روان شناختی است که در آن طرفی (فرد، جامعه، گروه یا کشوری) که مورد اجحاف، تبعیض، زورگویی و به طور کلی ظلم دیگری واقع شده می پندارد وضعی که در آن قرار گرفته است نه نتیجه تعدی دیگری بلکه نتیجه طبیعی حقارت ذاتی خودش و صندلی برتر ظالم است.

فرد یا جامعه مبتلا به چنین عارضه ای اعتقاد به اصل عدالت اجتماعی و صندلی برابر انسان ها را از دست می دهد و به جای مقاومت در برابر رفتارهای زورگویانه ظالم، از او صندلیی برتر و متعالی در ذهن می سازد، در نهایت با او همانندسازی می نماید و ارزش هایش را به حدی وارد شاکله هویتی و شخصیتی خودش می نماید که حساسیت ذاتی و فطری به داشتن احساس ناخوشایند به مورد ظلم واقع شدن و ضرورت ایستادگی در برابر آن را از دست می دهد.

هالویگ در بخش دیگری از این اظهاراتش گفت: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با توجه به آنکه کنترل آنها در دستان معتقدان به جهانی سازی قرار گرفته مستقل نیستند. ارتش های آنها متعلق به ناتو است که چتر امنیتی آمریکا است، دستگاه های اطلاعاتی شان شعبه های سیا هستند، مالکیت رسانه هایشان در دستان هواداران جهانی سازی است، سرمایه داران آنها تحت سیطره بازار آمریکا و شرایط زورگویانه آن هستند. با توجه به این شرایط، سیاستمداران مستقل نه در کشورهای عضو و نه در اتحادیه غیردموکراتیک اروپا شانسی برای به قدرت رسیدن ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مصاحبه، تحلیلگر فنلاندی: تسلیم در برابر آمریکا موجودیت کشورها را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، تحلیلگر فنلاندی: تسلیم در برابر آمریکا موجودیت کشورها را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید