هم افزایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله به منظور توسعه روستای تاریخی روئین

به گزارش وبلاگ سحر وب، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: به منظور توسعه روستای روئین و استفاده از تجربیات در زمینه مرمت و احیای بافت تاریخی، هم افزایی و تعامل هایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله شکل گرفته است.

هم افزایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله به منظور توسعه روستای تاریخی روئین

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، علی مستوفیان از شکل گیری تعامل با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله با هدف هم اندیشی در حوزه های تخصصی مرمت، حفاظت و احیای بافت تاریخی خبر داد.

او افزود: این مهم در راستای توسعه روستای تاریخی روئین انجام می شود که در شورای راهبردی بافت های با ارزش تاریخی استان که با حضور مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث جهانی در این روستا برگزار شد نیز مورد تأکید قرار گرفت.

مستوفیان با اشاره به حضور مسئولانی از پایگاه میراث فرهنگی ماسوله در خراسان شمالی، گفت: در این سفر، ضمن بازدید از برخی آثار تاریخی استان و نیز بافت تاریخی روستای روئین، جلسات همفکری و بررسی راهکارها تشکیل شده است.

روستای تاریخی، سرسبز و زیبای روئین در فاصله 27 کیلومتری شمال شهر اسفراین واقع شده است.

این روستا با تاریخی هزار ساله، بافت تاریخی ثبتی و باغات و مناظر چشم نواز امروزه به یک مقصد گردشگری شناخته شده در شهرستان اسفراین و استان خراسان شمالی تبدیل شده است.

منبع: میراث آریا

به "هم افزایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله به منظور توسعه روستای تاریخی روئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی با پایگاه میراث فرهنگی ماسوله به منظور توسعه روستای تاریخی روئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید