آماده احیای بافت تاریخی بازار اردبیل هستیم

به گزارش وبلاگ سحر وب، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی آماده احیای بافت تاریخی اردبیل است.

آماده احیای بافت تاریخی بازار اردبیل هستیم

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در حاشیه بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ، با اعلام این خبر اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی توان فنی مهندسی لازم برای به خاتمه رسیدن این پروژه را دارد.

او گفت: بازسازی بازار پنبه فروشان، سرای حاج یوسف، سرای امام آدینه و سرای امام آدینه از جمله اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل است که مرمت و بازآفرینی آن مشروط بر تامین اعتبار خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: در کنار این مسایل یکی دیگر از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان که از اهیمیت ویژه ای برخوردار است ساماندهی محوطه تاریخی شیخ صفی است که امیدواریم با تامین اعتبار از محل بازآفرینی شهری این موضوع به خاتمه برسد.

فلاحی ادامه داد: بازسازی سرای وکیل که در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید الگوی موفقی از مشارکت بین اهالی بازار، کسبه و اداره کل میراث فرهنگی است.

او افزود: الگوی کامل اقدام مشترک بر اساس همکاری های موجود بین اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری اردبیل، اداره کل راه و شهرسازی و با موضوع مجموعه استانداری اردبیل و همکاری نمایندگان محترم مجلس و مقامات قضایی برای حل مشکل بازار تاریخ اردبیل نیز در حال شکل گیری است که قطعا ثمرات مثبتی برای شهر اردبیل خواهد داشت.

منبع: میراث آریا

به "آماده احیای بافت تاریخی بازار اردبیل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده احیای بافت تاریخی بازار اردبیل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید