الجزایری ها با درخواست لغو انتخابات به خیابان آمدند

به گزارش وبلاگ سحر وب، صدها تن از شهروندان الجزایری با برگزاری تظاهراتی فشارهایشان را بر روی مقامات این کشور برای لغو انتخابات ریاست جمهوری در 12 دسامبر افزایش دادند.

الجزایری ها با درخواست لغو انتخابات به خیابان آمدند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از شهفرایندان الجزایری در اعتراض به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خیابان ها آمدند.

الجزایری ها که همچنان به فرایند سیاست گذاری ها در کشور برای مشخص جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی اعتراض دارند، به حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در ساختار قدرت معترضند.

معترضان می گویند 5 نفر تایید صلاحیت شده از سوی شورای قانون اساسی کشور برای انتخابات پیش رو از بازماندگان وابسته به بوتفلیقه بوده و حضور آنان در عرصه مدیریت کلان اجرایی کشور سبب می گردد که نظام سیاسی گذشته باز فراوری گردد.

دسته بزرگی از این معترضان معتقدند که این افراد باید پیش از برگزاری انتخابات 12 دسامبر (15 آذر) از صحنه سیاست و قدرت حذف شوند، اما در مقابل، احزاب و شخصیت هایی هم وجود دارند که می گویند باید ساختار دولت حفظ گردد و انتخابات در چارچوب قانون اساسی کنونی برگزار گردد.

عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزایر انتخابات ریاست جمهوری را 12 دسامبر (21 آذر) اظهار داشت که مورد حمایت ارتش نهاده شد.

یکشنبه گذشته کمپین های انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شروع شد. نامزدهای انتخابات الجزایر عبارتند از علی بن فلیسو عبدالمجید تبون نخست وزیران پیشین، عزالدین میهوبی وزیر سابق فرهنگ و معاون دبیر کل حزب جمعیت ملی دموکراتیک، عبدالقادر بن قرینه وزیر سابق گردشگری و رئیس حزب جنبش سازندگی ملی و عبدالعزیز بالعید از جبهه آزادیبخش ملی که تا سال 2012 از اعضای حزب حاکم بوتفلیقه بود.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شنبه گذشته منشور اخلاق کمپین انتخاباتی را امضا کردند. این منشور شامل اصول و اقدامات ویژه ای در چارچوب برخورد اخلاقی از سوی شرکت نمایندگان در فرایند انتخابات است.

این اولین بار در تاریخ الجزایر است که نامزدهای انتخابات سندی را با هدف تضمین حسن فرایند کمپین انتخاباتی امضا می نمایند.

امضانمایندگان این منشور متعهد شدند که از ایراد هرگونه اظهاراتی مبنی بر دشنام و اهانت به نامزدها یا طرف های فرایند انتخابات یا هرگونه اظهارات نادرستی خودداری نمایند.

اعتراضات الجزایر 22 فوریه در مخالفت با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین الجزایر برای دور پنجم انتخابات ریاست جمهوری شروع شد. بوتفلیقه دوم آوریل کناره گیری کرد اما معترضان با ادامه تظاهرات خواهان برکناری تمامی شخصیت های باقی مانده از نظام وی شدند.

منبع: عصر ایران

به "الجزایری ها با درخواست لغو انتخابات به خیابان آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایری ها با درخواست لغو انتخابات به خیابان آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید