توافق هسته ای مرهون خون شهدا بود

به گزارش وبلاگ سحر وب، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در افتتاحیه شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و ششمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه ضمن تبریک هفته دولت گفت: شهید رجائی هم از جنس شما معلمان بودند از معلمی به نخست وزیری، از نخست وزیری به ریاست جمهوری و از ریاست جمهوری به خدا رسید.

توافق هسته ای مرهون خون شهدا بود

وی با اشاره به اینکه لرستان یکی از ثروتمندترین استانهای کشور است، مطرح نمود: اما کمتر از پنج درصد ظرفیت های لرستان در راستای توسعه استان به کارگرفته شده است.

تدوین سه سند در راستای توسعه لرستان

استاندار لرستان و رئیس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران ادامه داد: حدود 1.5 سال گذشته سند آمایش استان لرستان و به دنبال آن سند اشتغال و سند افق 1404 استان تدوین شد که صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات با رویکرد گردشگری سه محور پررنگ توسعه استان در این سندها هستند.

بازوند با اشاره به اینکه لرستان در حوزه گردشگری و در حوزه های اکوتورییسم، ژئوتوریسم و میراث های فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی دارد، توضیح داد: در بین استان های کشور لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده و دارای ژئوپارک های بی نظیری مانند دریاچه گهر و و پل ها و ابنیه تاریخی بسیار ارزشمندی است.

وی ارزش داشته های لرستان در حوزه دام و کشاورزی را حدود 18 هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: ارزش دام سبک ما بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان است.

استاندار لرستان و رئیس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور با بیان اینکه لرستان سالانه پنج هزار میلیارد تومان تولیدات کشاورزی و دامی دارد، اعلام نمود: این تولیدات را می توان تا سالانه 10 هزار تن نیز افزایش داد.

توجه به علوم به خصوص فیزیک راه تبدیل تهدیدها به فرصت

بازوند با بیان اینکه معادن قیر طبیعی و نفت و گاز زیادی در لرستان وجود دارد، یادآور شد: همچنین 23 درصد سنگ های نمای ساختمان کشور در لرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر ورود سرمایه گذار به لرستان رشد فزاینده ای داشته است، مطرح نمود: بنا را بر این گذاشتیم که هر ساله حدود چهار هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در لرستان سرمایه گذاری کند که با وجود 550 هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در کشور دور از ذهن نیست.

استاندار لرستان و رئیس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران با اشاره به اینکه بشر از بدو تولد ناچار است با فیزیک زندگی کند، ادامه داد: علم فیزیک همیشه در حال پیشرفت بوده و پیش بینی زلزله توسط علم فیزیک نیز دور از ذهن نیست.

بازوند توجه به علوم به خصوص فیزیک را راه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت در جامعه دانست و توضیح داد: فیزیک می تواند اصطکاک جهت توسعه و پیشرفت و عدالت را کم نموده و پاسخی برای تهدیدهای فرهنگی باشد.

توافق هسته ای مرهون علم فیزیک و ریختن خون شهدای هسته ای است

وی با اشاره به اینکه با نگاه فیزیک می توانیم درهای آینده را باز کنیم، اضافه کرد: فیزیک شاه بیت علوم تجربی امروز و آغاز و زیر ساخت همه کارهایی که بشر به دنبال است می باشد.

استاندار لرستان و رئیس شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور با بیان اینکه فیزیک به انسان آسایش و آرامش می دهد، اعلام نمود: فیزیک می تواند به علم دینامیک و استاتیک سرعت بخشیده و در همه صنایع نقش داشته باشد.

بازوند با بیان اینکه فیزیک در همه دستگاه های درمان به خصوص تشخیص به یاری علم پزشکی می آید، یادآور شد: اگر امروز شش قدرت جهان دست از تهدید برداشته و با زبان تکریم پای میز مذاکره نشسته اند مرهون رشد علم فیزیک کشور است.

وی مطرح نمود: امروز توافق هسته ای بزرگترین رویداد سیاسی جهان و بزرگترین پیروزی دولت در سیاست خارجی است را مرهون علم فیزیک و ریختن خون شهدای هسته ای و مدیون رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و تدبیر و عقلانیت ریاست جمهور و استقامت و ایستادگی مردم هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توافق هسته ای مرهون خون شهدا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق هسته ای مرهون خون شهدا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید