همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سحر وب، همایش دانشگاه سبز با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و سخنرانی رئیس جامعه سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزار گردید.

همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سحر وب، همایش دانشگاه سبز با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و سخنرانی رئیس جامعه سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزار گردید.

شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در این همایش گفت: نهادینه کردن مصرف صحیح انرژی باید به یک دغدغه و خواست همگانی تبدیل گردد.

وی با بیان اینکه امروز با استفاده بی رویه از انرژی های تجدید ناپذیر شاهد تغییر اقلیم در بعضی از مناطق جهان هستیم، اضافه کرد: اگر سبک زندگی مردم در شیوه استفاده از انرژی تغییر نکند، طبیعت نه تنها جوابگوی احتیاج های نسل آینده نیست، بلکه به احتیاج های نسل حاضر نیز به جوابگو نخواهد بود.

کوهستانی توضیح داد: حرکت به سمت استفاده از انرژی های پاک و تغییر و همچنین استفاده بهینه از انرژی می تواند ما را در راستا مدیریت سبز یاری کند.

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان اینکه استفاده از انرژی در دستگاه های اجرایی و حتی خانواده ها باید مدیریت گردد، گفت: باید در سیاستگذاری ها تجدید نظر گردد و همه مسئولان در همه رده های مدیریتی استفاده صحیح و تغییر سبک مدیریتی در راستای اجرای مدیریت سبز را عملیاتی نمایند.

وی اضافه کرد: امروز شرایط بین المللی کشور را به سمتی حرکت داده که خودباوری و نگاه به دانش بومی به یک فرهنگ تبدیل شده است و این مهم می تواند در راستای توسعه پایدار کشور استفاده گردد.

رئیس دانشگاه جیرفت با تاکید بر نهادینه کردن اجرای مدیریت سبز در جامعه بویژه دستگاه های اجرایی گفت: یکی از احتیاج های ضروری توسعه پایدار کشور اجرای سیاست های مدیریت سبز است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه پیشرو بوده است و دانشگاه ها نیز در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده اند.

کوهستانی با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه جیرفت از سال 96، گفت: رویکرد مدیریت سبز به منظور استفاده بهینه از انرژی در برنامه های دانشگاه مدنظر بوده است.

این همایش با همکاری انجمن مدیریت سبز ایران، جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی برگزار گردید.

دانشگاه جیرفت پیشرو در مدیریت سبز

محمد حسن امامی رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به فعالیت های دانشگاه جیرفت در حوزه مدیریت سبز گفت: این دانشگاه در حوزه های مختلفی در حال فعالیت است که می تواند به عنوان الگو مدیریت سبز در منطقه ایفای نقش کند.

وی در همایش دانشگاه سبز که با حضور هیئت رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و همچنین ارتباط ویدئویی با رئیس انجمن سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزارشد، اضافه کرد: مدیریت سبز به مفهوم باور، همراهی و برنامه ریزی در راستای استفاده بهینه از منابع و کاهش آلودگی می باشد.

امامی توضیح داد: همه دستگاه های اجرایی بویژه موسسات آموزش عالی وظیفه دارند که مدیریت سبز را اجرا نمایند و امروز دانشگاه جیرفت به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی استان کرمان در این راستا پیش قدم شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت اعلام کرد: این دانشگاه سعی دارد با برگزاری این گونه همایش ها و کارگاه های آموزشی فرهنگ مدیریت سبز را در منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت نهادینه کند.

امامی گفت: انجمن مدیریت سبز ایران کوشش دارد با همکاری دانشگاه جیرفت ابعادی از مدیریت سبز مانند انرژی، پسماند، آب و هوا، کاغذ، خرید و تدارکات را مدیریت کند، تا بتوانیم منابع را به بهترین شکل ممکن درست استفاده کنیم و این مهم یک مسئولیت اجتماعی است، لذا دانشگاه جیرفت با اجرای مدیریت سبز در این حوزه به عنوان پیشرو حرکت می نماید.

وی ادامه داد: دانشگاه جیرفت در این زمینه در سه بخش فعالیت خود را شروع نموده است، یک بخش به عنوان یک سازمان که انرژی در آن مصرف می گردد در این راستا آموزش های هوشمند را مدنظر قرار داده است که استفاده از منابع مدیریت گردد و همچنین در تربیت نسل آینده و پروژه هایی را که به صورت ملی و استانی به این دانشگاه اختصاص پیدا می نماید، با رویکرد مصرف بهینه عملیاتی کند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با بیان اینکه انجمن مدیریت سبز ایران 15 سال است که در این حوزه فعالیت می نماید، گفت: بیش از هزار کارشناس تربیت شده است و توانستیم درحوزه کاهش رد پای کربن یا گاز های گلخانه ای در دستگاه های اجرایی بیش از نیم تن کاهش ایجاد کنیم و همچنین در بخش صنعت بیش از ده میلیون تن کاهش ایجاد شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید