انگلیس فراوری خودرو های بنزینی و هیبریدی را تا سال 2035 متوقف می نماید

به گزارش وبلاگ سحر وب، دولت انگلیس میخواهد فراوری و عرضه خودرو های بنزینی و هیبریدی و گازوئیلی را از سال 2035 به بعد متوقف کند.

انگلیس فراوری خودرو های بنزینی و هیبریدی را تا سال 2035 متوقف می نماید

به گزارش گروه مالی وبلاگ سحر وب، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، میخواهد با نهایی کردن طرح ممنوعیت فراوری و عرضه خودرو های احتراق درونی، صندلی انگلیس را از نظر حفاظت محیط زیست بالا ببرد.

به گزارش رویترز، پیشتر انگلیس رئیس کنفرانس تغییرات آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو را که قرار است در ماه نوامبر در انگلیس برگزار گردد را اخراج نموده بود.

انگلیس قصد داشت از سال 2040 به بعد فراوری و عرضه خودرو های با موتور احتراق درونی را متوقف کند که بر اساس تصمیم جدیددولت جانسون این اتفاق 5 سال زودتر رخ خواهد داد.

بر این اساس فراوری و عرضه خودرو های بنزینی، گازوئیلی و هیبریدی از 15 سال دیگر ممنوع می گردد.

جانسون به نشست پیش رو به عنوان فرصتی برای بیان واقعیت ها درباره توافق تغییرات آب و هوایی سال 2015 پاریس در راستای جلوگیری از گرم شدن کره زمین نگاه می نماید.

دفتر جانسون با انتشار بیانیه ای در این باره بیان نمود: میزبانی نشست تغییرات آب وهوای سازمان ملل فرصتی مهم برای انگلیس و دیگر کشور های دنیا است که کوشش ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را افزایش دهند.

این بیانیه همچنین می افزاید:در حالی که ما کوشش می کنیم برای سال 2050 هدف گذاری آلایندگی صفر را طی امسال نهایی کنیم باید از دیگر کشور ها بخواهیم تا در این جهت با ما همراه شوند.

این اقدام انگلیس می تواند پیروزی بزرگی در جهت توسعه استفاده از خودرو های برقی باشد. در صورتی که این طرح در دیگر نقاط دنیا اجرایی گردد درآمد شرکت های نفتی کاهش می یابد و صنعت خودروسازی در دنیا دستخوش تحول خواهد شد.

پس از رسوایی سال 2015 آلایندگی خودرو های فولکس واگن، بسیاری از کشور ها از برنامه خود برای اعمال محدودیت بر فراوری خودرو های دیزلی خبر دادند و اتحادیه اروپا نیز قوانین آلایندگی شدیدتری را بر صنعت خودروسازی اعمال کرد.

فرانسه هم میخواهد تا سال 2040 فروش خودرو های با سوخت فسیلی را ممنوع نموده و مجلس نروژ نیز یک هدف گذاری غیرالزام آور در این زمینه را برای سال 2025 مشخص نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انگلیس فراوری خودرو های بنزینی و هیبریدی را تا سال 2035 متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس فراوری خودرو های بنزینی و هیبریدی را تا سال 2035 متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید