گفتگوی تلفنی ظریف و همتای قرقیزستانی

به گزارش وبلاگ سحر وب، وزرای خارجه ایران و قرقیزستان امروز در گفتگویی تلفنی درباره شیوع کرونا در جهان و لزوم مقابله با آن و رفع تحریم های یکجانبه آمریکا به رایزنی پرداختند.

گفتگوی تلفنی ظریف و همتای قرقیزستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ سحر وب، محمدجواد ظریف و چنگیز آیداربکف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان عصر امروز (جمعه) در مصاحبهیی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در جهان و لزوم مقابله فوری و جهانی با آن و نیز لزوم رفع تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا که سلامتی و جان مردم ایران را نشانه رفته است مصاحبه و مصاحبه کردند.

وزیر خارجه ایران در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با برخی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، ژاپن، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفتگوی تلفنی ظریف و همتای قرقیزستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ظریف و همتای قرقیزستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید