مرگ تلخ یک قهرمان و طلسمی که شکست، حضور خبرساز وزیر ورزش در مجلس!

به گزارش وبلاگ سحر وب، اینکه پرسپولیس پس از گذشت چهار هفته از لیگ پانزدهم بالاخره پیروز شد، تیم تکواندو نونهالان ایران برای دومین بار متوالی قهرمان جهان شد و تیم والیبال نوجوانان هم روی سکوی سوم جهان ایستاد از جمله اتفاقات خوب این هفته بود. البته این هفت روز ورزش تنها به این اتفاقات خوب و خوش ختم نشد و اتفاقات تلخ و حاشیه ای زیادی هم به خود دید.

مرگ تلخ یک قهرمان و طلسمی که شکست، حضور خبرساز وزیر ورزش در مجلس!

در این هفته رو به خاتمه بیت الله عباسپور،قهرمان ایرانی پروش اندام جهان، ملی پوش پیشین بسکتبال و یک ورزشی نویس دار فانی را وداع گفتند و جامعه ورزش را عزاردار خود کردند.

درگذشت یک خبرنگار ورزشی

پویان امیری خبرنگار جوان گروه ورزشی روزنامه شرق، عصر و اعتماد که مدت ها به بیماری ریوی مبتلا بود، پنجشنبه گذشته در بیمارستان کسری تهران دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر این خبرنگار فقید جمعه گذشته برگزار گشت و طی آن پیکر مرحوم امیری در بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.

کسب اولین سهمیه پارالمپیک برزیل برای ورزش ایران

نخستین سهمیه کاروان ورزشکاران جانباز و معلول ایران برای حضور در بازی های المپیک 2016 برزیل پنجشنبه گذشته توسط شهلا بهروزی در رشته قایقرانی به دست آمد. این قایقران در جریان مسابقات قهرمانی جهان آب های آرام و در فینال کلاس LTA معلولین بانوان در رقابت با قایقرانانی از روسیه، آمریکا، فرانسه، رومانی، استرالیا، ایتالیا، انگلیس و کانادا با کسب رکورد 53.801 ثانیه در رده ششم جهان قرار گرفت و پیروز به کسب سهمیه پارالمپیک شد.

5 مدال طلای ایران در مسابقات کاراته بین المللی جام وحدت و دوستی

جمعه گذشته مسابقات کاراته بین المللی جام وحدت و دوستی در ایران به خاتمه رسید. در این رقابت ها و در بخش کومیته انفرادی امیر مهدی زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی و سجاد گنج زاده در اوزان 60-، 67، 75 و 84 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. مدال طلای کاتای تیمی نیز به تیم ایران رسید.

قوچان نژاد بازی با گوام را از دست داد

رضا قوچان نژاد در بازی با ناتینگهام در لیگ قهرمانی انگلیس مصدوم شد. بر اساس خبری که جمعه گذشته در این زمینه منتشر شد و طبق اعلام سایت باشگاه چارلتون تا یک ماه قادر به حضور در میدان نخواهد بود. با این حساب مهاجم تیم ملی ایران بازی با گوام در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 را از دست خواهد داد.

پیکان تیم سوم والیبال آسیا شد

تیم والیبال پیکان که هفت دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، پس از ناکامی از صعود به دیدار نهایی مسابقات 2015 قهرمانی آسیا، جمعه گذشته در مرحله رده بندی این رقابت ها به مصاف پاولودار قزاقستان رفت و با کسب برتری 3 بر یک به عنوان سومی دست یافت. قهرمان این رقابت ها به مسابقات باشگاه های جهان در بلو هوریزنته برزیل راه یافت و بنابراین پیکان از حضور در این مسابقات مهم باز ماند.

در هفته چهارم لیگ برتر چه نتایجی رقم خورد؟

دیدارهای چهارمین هفته رقابت های لیگ برتر طی سه روز برگزار گشت. در نخستین روز این هفته از مسابقات تنها یک دیدار برگزار گشت که طی آن دو تیم نفت تهران و ملوان بندرانزلی به تساوی پرگل 3 بر 3 دست یافتند. در روز دوم این هفته از مسابقات پرسپولیس برابر ذوب آهن صف آرایی کرد و با پذیرفتن شکست 2 بریک روند ناکامی های خود را ادامه داد. در دیگر دیدارهای این روز از مسابقات گسترش فولاد و استقلال خوزستان به ترتیب برابر سیاه جامگان و سایپا به برتری یک بر صفر دست یافتند و دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان هم یک بر یک مساوی تمام شد.

سومین روز از هفته چهارم لیگ برتر نیز جمعه گذشته با برگزاری سه دیدار پیگیری شد. در این هفته از مسابقات استقلال تهران برابر هم نام اهوازی خود به برتری 2 بر یک دست یافت. همین نتیجه در دیدار دو تیم راه آهن تهران و صبای قم و به سود تیم تهرانی رقم خورد ضمن اینکه در این روز تراکتورسازی تبریز هم با پذیرقتن یک گل مقابل پدیده باخت.

قهرمانی نیما عالمیان در مسابقات اوپن سوئد

نیما عالمیان، تنها کننده تنیس روی میز ایران درمسابقات اوپن سوئد شنبه گذشته در میان 86 بازیکن شرکت کننده در این رقابت ها و با از پیش رو برداشتن حریفانی مانند نورد برگ و ماتیوسبه به عنوان قهرمانی دست یافت.

یک اتفاق تاریخی در دوومیدانی

شنبه گذشته و در روز نخست از پانزدهمین دوره رقابت های جهانی دوومیدانی، حسن تفتیان در گروه 6 ماده 100 متر و در رقابت با بزرگانی چون جاستین گاتلین آمریکایی پیروز به ثبت رکورد 10:10 ثانیه شد و به عنوان نفر چهارم از خط خاتمه عبور کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تفتیان در گروه سه نیمه نهایی هم پیروز به ثبت رکورد 10:20 ثانیه شد و عنوان هفتمی را به خود اختصاص داد اما نتوانست به فینال مسابقات جهانی دوومیدانی صعود کند.

کناره گیری و بازگشت علی پروین

علی پروین که قرار بود در دیدار روز جمعه 6 شهریورماه هدایت تیم فوتبال ستارگان ایران برابر ستارگان جهان را برعهده داشته باشد شنبه گذشته از سمتش کناره گیری کرد. پروین عنوان کرده تعداد ستاره هایی که در این تیم حضور دارند بسیار زیاد است و وی نمی داند باید کدام بازیکن را به زمین بفرستد. البته او در فاصله کوتاهی از تصمیمش منصرف شد و برگشت.

ناداوری در لیگ برتر و نشست فوتبالی در وزارت ورزش

طی سه چهار هفته نخست فصل جدید رقابت های لیگ برتر، عملکرد داوران و چگونگی قضاوت آنها اعتراضات زیادی را از سوی تیم های باشگاهی و مسئولان آنها موجب شد و به نوعی دردسرساز شد.به همین دلیل هفت تیم لیگ برتری حتی با به صورت مکتوب اعتراض و انتقاد خود نسبت به این موضوع را به وزارت ورزش و جوانان و دفتر نصرالله سجادی اعلام کرده و خواستار رسیدگی جدی شدند. در همین زمینه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال به همراه دبیرکل این فدراسیون و مسئولان داوری به وزارت ورزش و جوانان فراخوانده شدند. آنها در همین زمینه شنبه گذشته با حضور در محل وزارت ورزش نشستی با نصرالله سجادی برگزار کردند که البته هیچ یک در مورد آن صحبت نکردند. نشست در شرایطی برگزار گشت که پس از شکست پرسپولیس برابر ذوب آهن که با اشتباهات داوری همراه بود، برخی هواداران این تیم در صفحه شخصی رئیس جمهور از وی خواستند تا به مشکل آنها رسیدگی کنند.

حضور خبرساز وزیر ورزش در مجلس

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به منظور بررسی مجدد حوادث بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در هفته خاتمهی لیگ برتر فصل گذشته یکشنبه گذشته به مجلس رفت. به گفته گودرزی حضور وی در مجلس فقط پیرامون همین موضوع بود و البته زود بخشیده شدن فغانی؛ وی اینکه مسئله استیضاح هم مطرح بوده را رد کرد و گفت که در این زمینه هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

البته پس از نشستی که وزیر ورزش و جوانان به همراه علی کفاشیان و مهدی تاج در کمیته فرهنگی مجلس داشت خبرهایی مبنی بر وجود اختلاف بین اهالی فوتبال با گودرزی منتشر شد و بازتاب زیادی در جامعه ورزش داشت که منجر به ارائه توضیحات از سوی وزارت ورزش در این مورد شد. ظاهرا این ماجرا تمام نشده و وارد فاز جدیدی شده است.

درگذشت کاپیتان

جعفر قره خانی، کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. بر اساس خبری که یکشنبه گذشته در این زمینه منتشر شد، مرحوم جعفر قره خانی در دوران پیش از انقلاب اسلامی به عنوان بازیکن بازی های زیادی در سطح باشگاهی و ملی برای بسکتبال ایران برگزار کرد. وی در سال های 1973 و 1974 کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا فیلیپین و بازی های آسیایی تهران بود. وی همچنین در عرصه باشگاهی و با تیم هایی مانند هما و پرسپولیس افتخاراتی را به دست آورد.

آن مرد بالاخره آمد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال پس از یک دوره مرخصی طولانی مدت بالاخره یکشنبه گذشته به ایران بازگشت. وی در شرایطی به ایران بازگشت که مرخصی دو ماهه اش نقدها زیادی را به همراه داشت و برخی معتقد بودند این مرخصی نوعی بی احترامی به فوتبال ایران و لیگ برتر است که کی روش حاضر نشده بیاید و بازیها را از نزدیک تماشا کند.

پرسپولیس در پنج روز دو بار جریمه شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر یک از تیم های پرسپولیس و استقلال خوزستان را به دلیل مسائل ایجاد شده در دیدار رو در رو این دو تیم در هفته دوم مسابقات لیگ برتر به ترتیب 50 و 100 میلیون ریال جریمه کرد. پرسپولیس و استقلال خوزستان 15 مردادماه در هفته دوم رقابت های لیگ برتر برابر هم صف آرایی کردند. جرایم نقدی در نظر گرفته شده برای این دو تیم به دلیل تخلفات تماشاگران شان بود. همچین طبق حکم کمیته انضباطی هادی نوروزی، بازیکن تیم پرسپولیس هم به دلیل رفتار غیر ورزشی به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اما دوشنبه نیز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی احکامی جدید، پرسپولیس را جریمه کرد. طبق الین حکم تخلفات تماشاگران پرسپولیس مبنی بر فحاشی و شکستن صندلی در دیدار 22 مردادماه برابر سپاهان، موجب شد پرسپولیس 100 میلیون ریال جریمه شد. همچنین کمیته انضباطی تیم استقلال تهران را به دلیل تخلفات تماشاگران نسبت به داور بازی 23 مردادماه برابر ذوب آهن به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

نوجوانان والیبال ایران سوم جهان شدند

تیم والیبال نوجوانان ایران بامداد دوشنبه در مرحله رده بندی مسابقات قهرمانی جهان در آرژانین با نتیجه 3 بر یک روسیه را شکست داد و عنوان سوم این دوره از رقابت ها را از خود کرد.

تیم والیبال زیر 23 سال

تیم والیبال زیر 23 سال ایران نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان (امارات) را با پیروزی 3 بر صفر برابر تیم میزبان به خاتمه رساند. تیم کشورمان دومین دیدار خود در این رقابت ها را روز سه شنبه برابر کره جنوبی برگزار کرد و طی آن صاحب برتری 3 بر یک شد. کوبا سومین حریف ایران در این رقابت ها بود. این دیدار روز چهارشنبه با .......

سه شکست تیم ملی والیبال پیش از جام جهانی

تیم ملی والیبال که به منظور آماده سازی هر چه بهتر برای شرکت در رقابت های جام جهانی ژاپن در تورنمنت چهار جانبه جام واگنر شرکت کرده بود، دوشنبه گذشته در حالی به کار خود در این رقابت ها خاتمه داد که از مجموع سه بازی تنها در یک ست پیروز شده بود. تیم ملی والیبال در این تورنمنت چهارجانبه به ترتیب در مصاف با تیم های فرانسه، لهستان و ژاپن باخت.

برکناری سرپرست پرسپولیس از صندوق حمایت از قهرمانان

علی اکبر طاهری، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی که طی یکی دو ماه پیش به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس بیشترین وقت و انرژی خود را معطوف به این باشگاه کرده بود، بالاخره از صندوق برکنار شد. طبق روز سه شنبه حکم وزیر ورزش و جوانان، محمد جمشیدی به سمت مدیرعاملی صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور منصوب شد.

کی روش شاگردانش را معرفی کرد

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه 23 بازیکن این تیم را برای دو بازی با تیم های گوام و هند درمرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 امارات معرفی کرد. بر این اساس علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، وریا غفوری، رامین رضاییان، محمد حسین کنعانی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، مهرداد قنبری، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، خسرو حیدری، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، امید عالیشاه، سردار آزمون و مهدی طارمی 23 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.

پرونده واگذاری سرخابی ها برای همیشه بسته شد

با مصوبه هفته گذشته هیات وزیران، استقلال و پرسپولیس به باشگاه های فرهنگی تبدیل شده و برای همیشه از لیست واگذاری خارج شدند این در حالی است که سازمان خصوصی طی چند ماه گذشته این دو باشگاه را در چهار نوبت به مزایده گذاشته بود.

قهرمان جهان درگذشت

بیت الله عباسپور قهرمان پرورش اندام جهان که از یک بیماری نادر (واسکولیت) رنج می برد و مدت ها با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد، شامگاه سه شنبه در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. مرحوم عباسپور تنها ایرانی است که به مسابقات فینال مستر المپیا، معتبرترین تورنمنت بین المللی پرورش اندام راه یافته و جدای آن نیز بارها در سطوح ملی و بین المللی افتخار کسب کرده است.

شروع کشتی قهرمانی نوجوانان جهان با قهرمانی ایرانی ها

مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از روز چهارشنبه در بوسنی شروع شد که تیم فرنگی ایران در روز نخست مسابقات توسط امین کاویانی نژاد در وزن 58 کیلوگرم و امین میرزاده در وزن 100 کیلوگرم صاحب دو مدال طلا شد. ضمن اینکه در وزن 50 کیلوگرم مهدی محسنی نژاد به مقام پنجم رسید. در وزن 54 کیلوگرم محمدرضا مختاری به مقام هشتم رسید. در وزن 63 کیلوگرم محمدرضا رستمی به عنوانی بهتر از هجدهمی دست نیافت.

کمیته ملی پارالمپیک مستقل شد

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک چهارشنبه اعلام کرد با تصویب ماده واحده ای از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس، کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک منتزع و به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی با شخصیت حقوقی مستقل با استقلال مالی تاسیس می شود و در زمره فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی مصوب 1373 با اصلاحات بعدی آن قرار می گیرد.

دختران نونهال تکواندو ایران قهرمان جهان شدند

دومین دوره مسابقات تکواندو نونهالان جهان که پس از چهار روز رقابت میان 467 تکواندوکار از 60 کشور با قهرمانی دختران ایرانی به خاتمه رسید. تیم نونهالان دختر ایران با کسب 7 مدال طلا، نقره و برنز در و اختلاف 35 امتیاز نسبت به تیم دوم، بر سکوی قهرمانی رقابتهای نونهالان جهان ایستاد. پنج مدال طلای ایران توسط فاطمه ابراهیم زاده (وزن 29- کیلوگرم)، مهلا مومن زاده (وزن 33- کیلوگرم)، مبینا نژاد کته سری (وزن 37- کیلوگرم)، مبینا شاکری (وزن 51- کیلوگرم) و زهره حسن نتاج (وزن 55- کیلوگرم) به دست آمد. ستاره چابکی (وزن 41- کیلوگرم) در این رقابت ها صاحب مدال نقره شد و نگار پورجمالی (وزن 59- کیلوگرم) هم به مدال برنز دست یافت.

پرسپولیس طلسم شکنی کرد

تیم فوتبال پرسپولیس که طی چهار هفته ابتدایی لیگ برتر متحمل سه شکست شده بود و یک دیدار هم به تساوی بسنده کرده بود، سه شنبه و در شروع هفته پنجم لیگ برتر پیروز شد به اولین برد خود در این رقابت ها دست یابد. سرخپوشان در این دیدار در زمین فولاد اهواز به برتری 2 بر صفر دست یافتند. در دیگر دیدارهای این روز از مسابقات هم میزبانان متحمل شکست شدند. بر این اساس سپاهان مقابل سایپا 2 بر صفر پیروز شد و گسترش فولاد هم با یک گل ملوان را در حضور تماشاگرانش مغلوب خود کرد.

طلسم نبردن های علی دایی شکست

هفته پنجم لیگ برتر چهارشنبه شب نیز با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد که طی آن تیم فوتبال صبای قم برابر پدیده مشهد به برتری یک بر صفر رسید تا علی دایی به اولین پیروزی این فصل دست پیدا کند. ذوب آهن پس از دو پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس این بار برابر استقلال اهواز بدون گل مساوی کرد.

نفت دیدار رفت را به الاهلی واگذار کرد

تیم فوتبال نفت تهران که تنها کننده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، شامگاه چهارشنبه در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف الاهلی امارات رفت و با نتیجه یک بر صفر برابر حریف باخت تا کارش برای دیدار برگشت سخت شود. بازی برگشت 25 شهریور برگزار خواهد شد.

تراکتورسازی که فصل را خوب شروع نکرده است برابر استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسید و تیم سیاه جامگان مشهد در دیداری خانگی برابر راه آهن تهران به پیروزی یک بر صفر رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرگ تلخ یک قهرمان و طلسمی که شکست، حضور خبرساز وزیر ورزش در مجلس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ تلخ یک قهرمان و طلسمی که شکست، حضور خبرساز وزیر ورزش در مجلس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید