بهره برداری از اقامتگاه سنتی عمارت قجری ابرکوه تا پایان سال 99

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ابرکوه گفت: در آینده ای نزدیک اقامتگاه سنتی عمارت قجری به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از اقامتگاه سنتی عمارت قجری ابرکوه تا پایان سال 99

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، حمید مشتاقیان روز چهارشنبه 29 مردادماه با اعلام این خبر افزود: سه خانه قجری در قلب بافت تاریخی ابرکوه، در مجاورت خانه تاریخی آقازاده، تا پایان سال جاری به اقامتگاه سنتی تبدیل می شود.

او گفت: عملیات بازسازی، بازسازی و تجهیز این خانه ها از سال 1397 آغازشده که با هزینهکرد 100میلیارد ریال، تا پایان سال در قالب طرح اقامتگاه سنتی با سرمایهگذاری بخش خصوصی، به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ابرکوه با بیان اینکه مساحت این مجموعه 3هزار مترمربع است، افزود: فضاهای پیشبینی شده برای اقامتگاه در دست احداث، شامل رستوران، کافی شاپ، اتاق های اقامتی، موزه، شربت خانه و پارکینگ است که ظرفیت پذیرش 40 نفر را دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان ابرکوه دارای پنج اقامتگاه سنتی است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت اقامتی این منطقه، علاوه بر اشتغال زایی، زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران و ماندگاری آن ها در شهرستان را فراهم می کند.

شهرستان ابرکوه دارای پتانسیل های گردشگری بالایی است و از جمله آثار تاریخی منحصر به فرد آن می توان به خانه تاریخی آقازاده، گنبد عالی، قلعه ها و آثار ارزشمند و تاریخی در بخش مرکزی و بهمن، سرو 4500 ساله، کویر، قنات و آثار طبیعی اشاره کرد که با جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری و توسعه این صنعت، قطعاً زمینه هرچه بهتر معرفی ابرکوه در سطح ملی و بین المللی، فراهم کرد.

منبع: میراث آریا

به "بهره برداری از اقامتگاه سنتی عمارت قجری ابرکوه تا پایان سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از اقامتگاه سنتی عمارت قجری ابرکوه تا پایان سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید