تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند رفع می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب، مدیر کل زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از تهدیدات مهم برای غارها، فعالیت های معدنی در محدوده آن هاست، اظهارکرد:در صدد هستیم با تعامل وزارت صنعت و معدن نسبت به برطرف تعارضات موجود و عدم صدور مجوز فعالیت های معدنی در حریم غارهای حساس اقدام کنیم.

تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند رفع می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب رضا اقتدار در آستانه روز غار پاک گفت: با توجه به اهمیت علمی و ارزش های زیستی غارها و اینکه به دلیل شرایط خاص حاکم برآن ها، غارها جزو زیستگاه های حساس محسوب می شوند، حفاظت همه جانبه از آن ها به عنوان سرمایه های ملی، منطقه ای و زیستی لازم است.

راشین گوهرشاهی - دبیر کارگروه غارشناسی کشور - نیز با اشاره به اهمیت غارها از لحاظ زیستگاهی، زمین شناسی، منابع آب، گردشگری و ورزشی اظهارکرد:روز غار پاک بهانه ای برای توجه به این موضوع است که غارها به عنوان زیستگاه منحصر به فرد گونه هایی چون خفاش نیازمند حفاظت هستند.

وی توضیح داد: بهره برداری پایدار از غارها مستلزم شناخت و مطالعه ارزش های آن هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر کارگروه غارشناسی کشور در ادامه گفت: به مناسبت این روز سال جاری کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان، متخصصان، غارنوردان و علاقه مندان موضوع غار برگزار می گردد. محورهای سخنرانی در این کارگاه شامل اهمیت غارها به عنوان منابع آبی و کارستی کشور و ضرورت حفاظت از غارها به عنوان زیستگاه گونه های خاص و تنوع زیستی غارهای کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعارضات معادن با غارهای حساس و ارزشمند رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید