توصیه یک مقام مسوول به تازه واردان بورس

به گزارش وبلاگ سحر وب، مدیر ارتباطات فرابورس ایران از سهامداران تازه وارد درخواست کرد در هنگام ثبت سفارش های خرید و فروش خود در بازار سرمایه دقت لازم را داشته باشند و نماد برخی اوراق را به جای سهام شرکت ها وارد نکنند.

توصیه یک مقام مسوول به تازه واردان بورس

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مبینا بنی اسدی با بیان این مطلب اضافه کرد: سهامدارانی که به تازگی به بازار سرمایه پیوسته اند در سفارش های خود نام نمادها را به درستی وارد کنند چراکه نمادهای مشابه زیادی در بازارهای بورس و فرابورس وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم آشنایی برخی از معامله گران برخط با شرکت ها و نمادها مشکلاتی به وجود آمده است، اظهار کرد: برخی از شرکت ها علاوه بر سهام اصلی شان، اوراق با درآمد ثابتشان نیز در بازار معامله می شود که بعضا معامله گران به اشتباه سفارش خرید برای اوراق این شرکت ها ارسال می کنند و فرابورس ایران مجبور به عدم تایید این معاملات می شود.

به گفته بنی اسدی نمادهایی مثل حریل1، امید1، کرمان1، لوتوس1 و صبا1 دارای اوراق با درآمد ثابت در نمادهای حریل02، امید99، کرمان00، ,لوتوس99 و صبا1401 هستند که برخی از سهامداران با عدم آگاهی از تفاوت این نمادها و ماهیت آن ها با تصور اینکه نمادهای مشابه همان نماد شرکت اصلی است، سفارشات خود را وارد سامانه معاملاتی می کنند.

بنی اسدی اضافه کرد: همچنین نماد شستا1 متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بورس تهران خریدوفروش می شود در حالی که معاملات اوراق اجاره تامین اجتماعی در نمادهای شستا001، شستا002، شستا003، شستا004، شستا005، شستا991، شستا992، شستا993 و شستا994 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام می شود.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران یکی دیگر از تشابه های اسمی در نماد سهام و اوراق شرکت ها را مربوط به نماد مبین1 دانست که برخی از سهامداران آن را با اوراق با درآمد ثابت در نمادهای مبین011، مبین012، مبین013، مبین014، مبین015، مبین016 اشتباه می گیرند.

وی در نهایت با تاکید بر اهمیت آموزش، سواد مالی و دانش سرمایه گذاری پیش از ورود افراد به بازار سرمایه توصیه کرد که سرمایه گذاران در ابتدا به طور غیرمستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری و یا شرکت های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری کنند چراکه برخورداری از دانش، اطلاعات و زمان کافی، از پیش نیازهای اساسی سرمایه گذاری در بورس به شمار می آید.

منبع: اقتصادنیوز

به "توصیه یک مقام مسوول به تازه واردان بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه یک مقام مسوول به تازه واردان بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید