خودکفایی ایران در ساخت پره توربین های گازی ، ابلاغ ممنوعیت خرید تجهیزات نیروگاهی از خارج

به گزارش وبلاگ سحر وب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بیان اینکه در ساخت عمده پره های ثابت و متحرک توربین های گازی به خودکفایی رسیده ایم گفت: برای تأمین تجهیزات نیروگاهی از خارج 700 میلیارد تومان قرارداد داخلی با شرکت های ایرانی بسته شد.

خودکفایی ایران در ساخت پره توربین های گازی ، ابلاغ ممنوعیت خرید تجهیزات نیروگاهی از خارج

به گزارش گروه مالی وبلاگ سحر وب، محسن طرزطلب در آیین رونمایی از دو طرح دانش بنیان با اشاره به اینکه در ساخت عمده پره های ثابت و متحرک توربین های گازی به خودکفایی رسیده ایم گفت: به تمامی نیروگاه های کشور ابلاغ نموده ایم که هیچ نیروگاهی در تأمین تجهیزات مورد احتیاج خود اجازه خرید خارج از کشور را ندارد، مگر آنکه احتیاج خود را به شرکت برق حرارتی اعلام کند و مشابه آن در داخل کشور فراوری نگردد و با مجوز شرکت برق حرارتی، اقدام به خرید خارجی کند.

وی با اشاره به اینکه در 18 ماهه گذشته برای تأمین تجهیزات نیروگاهی 700 میلیارد تومان قرارداد داخلی با شرکت های ایرانی بسته شد گفت:اگر این مقدار تجهیزات از خارج کشور تأمین می شد باید 1100 میلیارد تومان هزینه می شد.

وی اضافه کرد:پروژه سامانه مدیریت بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحد های نیروگاهی CM یکی از 50 پروژه اولویت دار بوده که امروز رونمایی شد و این پروژه با همکاری شرکت های دانش بنیان و مدیریت پژوهشگاه نیرو به ثمر نشست.

وی ادامه داد: با احداث مرکزی در شرکت برق حرارتی و پیاده سازی این سامانه، مرکزی برای مدیریت یکپارچه نیروگاه های کشور ایجاد شده که می تواند در ارتقای سطح بهره برداری بهینه از واحد های حرارتی موثر واقع گردد.

طرزطلب به راه اندازی سامانه ای یکپارچه برای طرح های تحقیقاتی برق حرارتی اشاره نمود و گفت: فقط در 6 ماهه نخست سال جاری، 121 طرح تحقیقاتی در این سامانه ثبت شده که از این تعداد، 85 طرح تأیید شده و برای اجرایی شدن آن ها 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خودکفایی ایران در ساخت پره توربین های گازی ، ابلاغ ممنوعیت خرید تجهیزات نیروگاهی از خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی ایران در ساخت پره توربین های گازی ، ابلاغ ممنوعیت خرید تجهیزات نیروگاهی از خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید