دادگاه انگلیس در خصوص درخواست طلاق همسر حاکم دبی تشکیل جلسه داد

به گزارش وبلاگ سحر وب، بخش خانواده دادگاه عالی انگلیس امروز برای اولین بار به پرونده درخواست طلاق همسر حاکم دبی رسیدگی کرد.

دادگاه انگلیس در خصوص درخواست طلاق همسر حاکم دبی تشکیل جلسه داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، اولین دادگاه رسیدگی به اختلافات محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و همسرش هیا بنت الحسین در لندن، پایتخت انگلیس برگزار گردید.

شبکه عربی الحُرّه آمریکا امروز سه شنبه (هشتم مرداد) به نقل از رسانه های انگلیس نوشت که رئیس بخش خانواده در دادگاه عالیِ مربوط به مسائل بسیار مهم در انگلیس پرونده بن راشد و هیا را آنالیز می نماید.

این مقام انگلیس امروز در جمع وبلاگ سحر وب گفت که مسائل دادگاهی این چنینی محدودیت هایی دارد و جلسه امروز (سه شنبه) خصوصی و پشت در های بسته برگزار گردید.

خبرنگار شبکه الحره می گوید جلسه اول دادگاه حاکم دبی و همسرش مربوط به حضانت دو فرزند آن ها (جلیله و زاید) است و به بحث طلاق و یا مسائل اقتصادی مربوط نمی گردد. هیا بنت الحسین، خواهر پادشاه اردن بر اساس نوع رفتار حاکم دوبی با یکی از فرزندانش به نام لطیفه، تاکید دارد که او صلاحیت حضانت فرزندان را ندارد.

تقریبا یک ماه پیش بود که منابع رسانه ای عربی در منطقه خلیج فارس، از فرار همسر حاکم دبی به آلمان به همراه دو فرزندش خبر دادند. این منابع گفته بودند که هیا (45 ساله) که خواهر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه اردن است، به آلمان پناهنده شده و خواستار اقامت در لندن است.

این منابع همچنین مدعی شده بودند که هیا به همراه محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی قصد داشت علیه برادرش عبدالله دوم کودتا کند که با فاش شدن این مسئله، مجبور به فرار از امارات شده است (جزئیات بیشتر).

حاکم دبی و هیا بنت الحسین

هیا دختر ملک حسین در سال 2004 با محمد بن راشد ازدواج کرد و به این ترتیب، ششمین زن حاکم دبی شد. حاصل این ازدواج دو فرزند است؛ یک دختر به نام جلیله (12 ساله) و یک پسر به نام زاید (هفت ساله).

بنا به گفته خبرنگار شبکه الحره، قرار است فردا چهارشنبه هم چند جلسه مقدماتی برگزار گردد و این پرونده احتمالا برای مدتی، مورد تحقیق و آنالیز قرار گیرد.

خانم هلن وارد، نماینده و وکیل محمد بن راشد در این جلسات خواهد بود؛ با این حال، هیا بنت الحسین به همراه وکیل خود به نام فیونا شکلتون از وکلای معروف انگلیسی که سابقه وکالت در پرونده جدایی شاهزاده چارلز و زنش دایانا را در پرونده خود دارد، در این جلسات حاضر می گردد.

اولین دادگاه رسیدگی به پرونده حاکم دبی و هیا بعد از آن صورت می گیرد که عبدالله دوم، شاه اردن شنبه این هفته به صورت ناگهانی و با ظاهری غیرمعمول که واکنش رسانه ها را در پی داشت، وارد امارت ابوظبی شد و با بن زاید، ولی عهد این امارت دیدار و گفت وگو کرد (جزئیات بیشتر).

رسانه های غربی طی این مدت مدعی شدند که همسر بن راشد از بیم عکس العمل و اقدامات برادرش ترجیح داده به جای اردن در لندن مستقر گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دادگاه انگلیس در خصوص درخواست طلاق همسر حاکم دبی تشکیل جلسه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه انگلیس در خصوص درخواست طلاق همسر حاکم دبی تشکیل جلسه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید