در مراسم رونمایی از گوگل پیکسل 4 چه محصولاتی معرفی می شوند؟

به گزارش وبلاگ سحر وب، سه روز دیگر در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) مراسم مربوط به رونمایی از گوشی های گوگل پیکسل 4 برگزار می شود و در این رویداد قرار است از محصولات مختلفی پرده برداری شود. گل سرسبد این مراسم بدون شک پیکسل 4 است که حالا از دوربین دوگانه بهره می برد و این دو دوربین در یک ماژول مربعی شکل تعبیه شده اند. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به سیستم تشخیص چهره پیشرفته و تکنولوژی مربوط به تشخیص حرکت دستان اشاره کنیم که گوگل چند سالی مشغول توسعه آن بوده است.

در مراسم رونمایی از گوگل پیکسل 4 چه محصولاتی معرفی می شوند؟

در کنار گوشی های پیکسل 4، گفته می شود در این مراسم شاهد معرفی نسل جدید دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت، یک پیکسل بوک مقرون به صرفه، مدل جدید و بهبود یافته هدفون پیکسل بادز و دیگر گجت ها خواهیم بود. در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید انتظاراتمان را از این مراسم مطرح کنیم.

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

همانطور که سال گذشته مدت ها قبل از عرضه پیکسل 3 از تمام جزییات این دو گوشی خبردار شدیم، در مورد نسل جدید آن ها با شدت بیشتری این اتفاق تکرار شده است. در هر صورت به صورت خلاصه در ادامه به اطلاعات مطرح شده مربوط به این گوشی ها می پردازیم.

مانند همواره، پرچم دار جدید گوگل در دو اندازه روانه بازار می شود و این بار از نمایشگر 90 هرتز بهره می برند و بدنه این دو گوشی مبتنی بر 3 رنگ خواهد بود. گفته می شود دوربین ثانوی پیکسل 4 از نوع تله فوتو و مجهز به سنسور 16 مگاپیکسلی است و از قابلیت های جدید مانند امکان ثبت عکس های آسمان شب بهره می برد؛ از دیگر امکانات دوربین می توانیم به بهبود کیفیت عکاسی از سوژه های متحرک و بهتر شدن قابلیت های حالت شب و حالت پرتره اشاره کنیم.

در مراسم معرفی پیکسل 4 احتمالا این شرکت وقت زیادی را به توضیح سنسورهای تعبیه شده در حاشیه فوقانی نمایشگر اختصاص می دهد. طبق ادعای گوگل، سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 بسیار دقیق و سریع است و بدون نیاز به سوایپ اضافه، گوشی را آنلاک می کند. علاوه بر این، در حرکتی که ظاهرا برای رقابت با فیس آی دی آیفون ارائه می شود، پیکسل 4 به صورت افقی و عمودی می تواند چهره کاربر را تشخیص دهد.

در حاشیه فوقانی نمایشگر همچنین تکنولوژی رادار گوگل موسوم به Soli تعبیه شده که به کاربران اجازه می دهد با حرکت دستان خود کارهایی مانند پخش آهنگ بعدی یا بی صدا کردن زنگ تماس تلفنی را انجام دهند. این یکی از مشخصه هایی است که در گوشی های لو رفته هنوز فعال نیست و به همین خاطر از جزییات کارکرد آن خبر نداریم.

از دیگر ویژگی های پیکسل 4 باید به قابلیت رونویسی اتوماتیک از محتوای صدای ضبط شده، مشخصه تماس با سرویس های اورژانس هنگام تشخیص تصادف اتومبیل و ارائه نسخه جدید گوگل اسیستنت اشاره کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده، ظاهرا گوگل آزمایش مربوط به مدل 5G پیکسل 4 را آغاز کرده که شاید در این مراسم گوشی مذکور معرفی شود ولی در فصل بهار باید انتظار عرضه آن را داشته باشیم.

نسل جدید گوگل اسیستنت

گوگل در کنفرانس I/O امسال بخشی از قابلیت های نسل جدید گوگل اسیستنت را نمایش داد که طی آن گوگل اسیستنت با سرعت زیادی توانست به تمام درخواست ها پاسخ دهد. گوگل در این مراسم اعلام نمود که نسل جدید این دستیار دیجیتالی در گوشی های جدید پیکسل ارائه می شود و پردازش آن داخل گوشی انجام می شود و سرعت آن تا 10 برابر بیشتر از گوگل اسیستنت قدیمی است. در مراسم رونمایی از پیکسل 4 احتمالا توضیحات زیادی در مورد نسل جدید گوگل اسیستنت مطرح می شود و امیدواریم برای دیگر گوشی های اندرویدی هم ارائه شود.

پیکسل بوک گو

پیکسل بوک در سال 2017 عرضه شد ولی در مورد آینده لپ تاپ های گوگل همواره یک نوع عدم قطعیت توجه را جلب می کرد. برای مدتی، حتی به نظر می رسید شاهد عرضه لپ تاپ جدیدی از این شرکت نخواهیم بود تا اینکه گوگل چند ماه قبل عرضه لپ تاپ جدید را تایید کرد و ظاهرا در این مراسم بعد از گذشت دو سال، شاهد رونمایی از نسل جدید لپ تاپ پیکسل بوک خواهیم بود.

ظاهرا این محصول پیکسل بوک گو نام دارد و از نمایشگر لمسی 13.3 اینچی با نسبت تصویر 16:9 بهره می برد. سایت 9To5Google روز گذشته تصاویر زیادی از مدل اولیه این لپ تاپ منتشر کرده که در آن ها شاهد جزییات طراحی پیکسل بوک گو هستیم.

این کروم بوک از دو پورت USB-C و جک هدفون بهره می برد و با پیکربندی های مختلفی روانه بازار می شود. به همین خاطر کاربران بین پردازنده های Core m3، i5 و i7 اینتل حق انتخاب دارند و بین 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی باید دست به انتخاب بزنند.

مدل جدید هدفون پیکسل بادز

طبق گزارش های منتشر شده، در مراسم رونمایی از گوشی های پیکسل 4 به احتمال زیاد از مدل جدید هدفون پیکسل بادز هم پرده برداری می شود. در رابطه با این محصول اطلاعات زیادی در دست نداریم. در هر صورت از آنجایی که نسل اول هدفون پیکسل بادز از طریق سیم به یکدیگر وصل می شدند، احتمالا نسل جدید آن ها کاملا بی سیم خواهند بود. در ضمنً از آنجایی که گوگل سازنده این هدفون است، به احتمال زیاد با قابلیت های جذاب مربوط به گوگل اسیستنت و ترجمه همزمان هم روبرو خواهیم شد.

گوگل نست وای فای

در این مراسم باید انتظار معرفی نسل جدید سیستم روتر گوگل به نام نست وای فای (Nest WiFi) را داشته باشیم. این سیستم به غیر از روتر اصلی، از گجت های کوچک دیگری هم بهره می برد که با گذاشتن آن ها در بخش های مختلف خانه، پوشش وای فای بهتر و وسیع تر می شود و در ضمنً این گجت های کوچک به عنوان اسپیکر هوشمند هم انجام وظیفه می کنند. علاوه بر این، از طریق فرامین صوتی می توانید دستورهای مربوط به شبکه وای فای را عملی کنید و مثلا هنگام صرف شام، اینترنت آشپزخانه را صرفا با گفتن عبارت موردنظر قطع کنید.

گوگل نست مینی

در نهایت باید به احتمال معرفی نسل جدید اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی اشاره کنیم که از نام جدید نست مینی (Nest Mini) بهره می برد و ویژگی هایی مانند بهبود کیفیت صدا و رنگ های جدید بهره می برد. علاوه بر این، ظاهرا اگر نزدیک آن شوید، میزان بلندی صدای در حال پخش را نمایش می دهد.

شایعات و واقعیت ها در رابطه با گوشی جدید گوگل

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "در مراسم رونمایی از گوگل پیکسل 4 چه محصولاتی معرفی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مراسم رونمایی از گوگل پیکسل 4 چه محصولاتی معرفی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید