علم و تکنولوژی

(جدول) قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، اپل و هوآوی در بازار امروز 30 مرداد 99

قیمت گوشی های شرکت سامسونگدر حال حاضر مهم ترین مدل سامسونگ در بازار جهان سری پرچمدار گلکسی نوت 10 محسوب می شود که نزدیک به سه ماه از عرضه آن می گذرد. اما جدیدترین مدل های سامسونگ دو نسخه ارزان پرچمدار گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت هستند که قیمت مناسبی...

16 مهر 1399

استارت آپهای برتر اینوتکس معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران، نهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2020 که به صورت آنلاین در پارک فناوری پردیس برگزار گردید با معرفی استارت آپهای برتر به کار خود انتها داد.

12 مهر 1399

بازدید فرماندهان بهداشت و درمان نیروهای مسلح از قرارگاه پدافند زیستی

جمعی از فرماندهان ارشد بهداشت و درمان نیرو های مسلح با حضور در سازمان پدافند غیرعامل کشور از دستاورد های عملیاتی و اقدامات فناوری محور قرارگاه پدافند زیستی کشور در تشخیص و مهار تهدیدات نوین بازدید کردند.

11 مهر 1399

ناسا برندگان رقابت مأموریت مینیاتوری به ماه را معین کرد

ناسا اسامی تیم های برنده چالش محموله های مینیاتوری خود را با نام عزیزم، محموله ناسا را کوچک کردم خاطرنشان کرد و از به کارگیری فن آوری های تازه و کم هزینه برای مأموریت های آینده به ماه اطلاع داد.

28 شهریور 1399

ملتمسات؛ روایتی از شاعرانه ترین درخواست های شاعران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، سمانه سنگچولی، نویسنده و شاعر مشهدی و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی است که پیش از تالیف کتاب علمی - تحقیقی ملتمسات و دو کتاب شعر با عناوین مثنوی سایه ها و آفتاب مثنوی را منتشر کرده است و همچنین کتاب جدیدی...

17 شهریور 1399

دهه کرامت به نهضت اخلاق گرایی تبدیل گردد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ دینی باید دهه کرامت را با تفکر علمی به نهضت اخلاق گرایی تبدیل نمایند تا جامعه از انوار خورشید امامت حضرت رضا(ع) برای تزکیه نفس خود بهره مند شوند.

8 شهریور 1399

باورهای فرهنگی؛ از عمده ترین دلایل خشونت علیه زنان

خبرنگاران/خوزستان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه باورهای فرهنگی و مسائل اجتماعی عمده ترین مسائلی هستند که می توانند خشونت علیه زنان را به وجود آورند، گفت: همه ارگان ها، متولیان فرهنگی و رسانه ها باید به دنبال ایجاد این فرهنگ باشند...

3 شهریور 1399

تصویب قانون امنیت سایبری اولویت مجلس است

نماینده مردم تهران در مجلس، اجرای مصوبات امنیت سایبری در سند الزامات شبکه ملی اطلاعات را نیازمند قانون مطرح نمود و گفت: تصویب قانون امنیت سایبری از اولویت های مجلس یازدهم خواهد بود.

30 مرداد 1399

اعلام بازگشایی موزه هنرهای معاصر تا سرانجام تابستان

ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امید است که بازگشایی موزه هنرهای معاصر تا خاتمه تابستان صورت بگیرد.

4 مرداد 1399

افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در پایتخت

سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند، روز شنبه 27 اردیبهشت ماه در منطقه 10 تهران افتتاح خواهد شد.

20 تیر 1399

تجربه 5 ماه استفاده از آیفون 11 پرو؛ حرکت بر مرز باریک عشق و نفرت

آیفون 11 پرو و نسخه بزرگتر آن پرو مکس جدیدترین و قدرتمندترین نماینده های کمپانی اپل در بازار به حساب می آیند. این دو گوشی با نمایشگرهای پیشرفته تر و باتری حجیم تر به بازار عرضه شده اند. اما آیا این دو ویژگی آن طور که اپل انتظار می رفت به دست کاربران رسیده؟...

12 تیر 1399

تصویب قطعنامه توزیع عادلانه واکسن کرونا در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از سازمان جهانی بهداشت در زمینه شیوع کووید-19،در قطعنامه ای تصویب کرد که در صورت دستیابی به واکسن کرونا، همه کشورها باید به موقع و عادلانه از آن بهره مند شوند.

9 تیر 1399

درمان ایدز با یاری یک مولکول نادر

پژوهشگران دانشگاه استنفورد (Stanford University) در آنالیز جدید خود نشان دادند که امکان درمان ایمن و بی خطر ایدز، با یاری یک مولکول نادر وجود خواهد داشت.

5 تیر 1399

دستگیری باند سارقان احشام و محصولات کشاورزی در قائن

فرمانده انتظامی قائن : 11 فقره سرقت کشف و چهار سارق در شهرستان قائن خراسان جنوبی دستگیری شدند.

1 تیر 1399

پنجره های خورشیدی با فناوری نانو ساخته می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو،شرکت گلس توپاور با استفاده از نانوذرات، فیلم لایه نازکی ساخته است که می توان آن را روی پنجره ها استفاده و با این کار به تولید انرژی کمک کرد.

28 خرداد 1399

9 محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری مازندران به منظور مهار ویروس کرونا رونمایی شده است

روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران از رونمایی 9 محصول دانش بنیان برای مهار بیماری کرونا خبر داد و گفت: زنویداتور، محلول های ضدعفونی با پایه گیاهی و دستگاه بی خطرسازی زباله های کرونایی از جمله این تولیدات هستند.

22 خرداد 1399

73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است

ژورنال نیچر از 78 طرح برای تولید واکسن در کشورهای گوناگون جهان خبر داد و 37 واکسن دیگر هم مراحل ابتدایی تولید را می گذرانند.

18 خرداد 1399

شرایط پیش فروش در ایران خودرو تغییر کرد

به گزارش تجارت نیوز، ایران خودرو در اطلاعیه ای گفت: به اطلاع مشتریان و نمایندگی های محترم می رساند شرکت ایران خودرو در راستای بهبود فرآیند تعریف کد کاربری در سایت فروش اینترنتی و به منظور جلوگیری از مسائل ثبت اطلاعات شخصی مغایر، از روز چهارشنبه مورخ...

17 خرداد 1399

نکاتی برای داشتن خواب بهتر و آسوده در هواپیما

اگر به دنبال این هستید که در هنگام پرواز خواب بهتری داشته باشید حتما نکاتی که ذکر میکنیم را مطالعه بفرمایید.

5 خرداد 1399

خواننده ای که اگر شجریان صدای او را داشت جهان را فتح می کرد!

قصد صحبت از خواننده ای را داریم که محمدرضا شجریان درباره او گفت: اگر صدای وی را داشتم جهان را فتح می کردم.

3 خرداد 1399
تعداد: (88)