وجود 2700 فرآورده طبیعی مبتنی بر گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسن عصاره در نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و دستگاه های اجرایی همکار با اشاره به حضور فعال شرکت های حوزه گیاهان دارویی در این زیست بوم گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 2700 فرآورده مختلف مبتنی بر گیاهان دارویی فراوری می گردد.

وجود 2700 فرآورده طبیعی مبتنی بر گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های این صنعت در کشور، اظهار کرد: سازمان بهداشت دنیای (who) بر سلامت مبتنی بر طب ملل تاکید دارد و با توجه به گسترش روز افزون اقبال عمومی به صنایع و فرآورده های سالم مبتنی بر گیاهان دارویی در دنیا، صنعت گیاهان دارویی در کشور ما نیز شاهد رشد چشمگیری بوده است.

وی ادامه داد: انواع عطرها، اسانسها، فراورده های دارویی، .... و ده ها محصول مختلف گیاه پایه در این حوزه وجود دارد که تجارتی با گردش اقتصادی چند صد میلیارد دلاری را در سطح دنیای شکل داده است و بر اساس پیش بینی های بانک دنیای در آینده، صنایع حوزه گیاهان دارویی شاهد رشد چند برابری خواهد بود.

عصاره ضمن تاکید بر پتانسیل های طبیعی گسترده ایران در بخش گیاهان دارویی اضافه نمود: ایران از جمله کانون های اصلی گیاهان اندامیک در دنیا است، گیاهانی در کشور وجود دارد که مهد سرزمینی آنها ایران است و متاسفانه هنوز به شکل فرآورده خام صادر می گردد. در بعضی موارد ترکیبات گیاهانی که در کشور وجود دارد، به شکل فرآورده ثانویه از خارج از کشور وارد می گردد، دستگاه های مختلفی با این صنعت در ارتباط هستند و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی وظیفه هماهنگی بین بخشی را به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت خود قلمداد می نماید.

عصاره با اشاره به حضور فعال شرکت های فعال در بخش گیاهان دارویی در زیست بوم شرکت های خلاق اضافه نمود: قرار دریافت این شرکت ها در ذیل صنایع خلاق، فکری سنجیده بود که علاوه بر ایجاد رونق بیشتر در زیست بوم، توانست منشاء خدمات قابل توجهی برای شرکت های حوزه گیاهان دارویی باشد .

وی گفت: در سال 1387 نزدیک به 134 فرآورده مبتنی بر گیاهان دارویی در کشور وجود داشت و اکنون این آمار به 2700 فرآورده طبیعی و نیز فرآورده طب سنتی رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وجود 2700 فرآورده طبیعی مبتنی بر گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 2700 فرآورده طبیعی مبتنی بر گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید