سلول درمانی امیدها برای درمان را افزایش داده است

به گزارش وبلاگ سحر وب، با راه اندازی 6 مرکز جامع جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی امید ها برای درمان را در بیماران افزایش داده است.

سلول درمانی امیدها برای درمان را افزایش داده است

به گزارش گروه فناوری وبلاگ سحر وب به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران نیز در بسیاری از حوزه های علمی به خوبی پیشرفت نموده است، به عنوان نمونه رتبه نخست منطقه در زمینه فراوری علم حوزه سلول های بنیادی از آن کشورمان است. اما به چه میزان این علم به محصولات کاربردی و فناورانه تبدیل می گردد موضوعی مهم تر است. خوشبختانه در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با قرار دریافت در مسیری درست گام های خوبی برداشته شده است.

زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه در حال شکوفایی است و برای رونق آن اقدامات مختلفی اجرا شده است. ایجاد مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از اقدامات در این راستا است. ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری از راه اندازی این مراکز حمایت می نماید تا شاهد ورود محصولات فناورانه بیشتری به بازار باشیم.

راه اندازی این مراکز در این حوزه که با سلامتی انسان ها سروکار دارد، اقدامی مهم است. در این مراکز هسته های فناور، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و افراد صاحب ایده مستقر هستند تا در زیر این سقف برای فراوری محصول فناورانه خود و ورود آن به بازار کوشش بیشتری انجام دهند.

سلول ها در دنیای امروز با اینکه کوچک اند، اما حرف های بسیار و بزرگی برای گفتن دارند. اگر صحبت از سلول های بنیادی باشد این حرف ها در حد درمان بیماری های سخت می گردد. سلول درمانی این روز ها امید بسیاری را برای درمان افزایش داده است.

پس ایده های فناورانه در این مراکز پرورش می یابند و تبدیل به یک محصول کاربردی می شوند. محصولاتی که فراوریشان امید بیماران است. تیم ها و افراد دارای خلاقیت و نوآوری در این مراکز جمع شده اند تا ورود محصولات دانش بنیان به بازار با سرعت بیشتری انجام گردد.

تا کنون 6 مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تهران (2 مرکز)، تبریز، شیراز، کرمان، یزد راه اندازی شده است که همگی در کوشش برای شکوفایی و رونق زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه هستند. البته 2 مرکز دیگر نیز به زودی راه اندازی می گردد تا بر شتاب این حرکت افزوده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سلول درمانی امیدها برای درمان را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول درمانی امیدها برای درمان را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید