دوترته گزارش ها درباره بیماری اش را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس جمهور فیلیپین در سفر به روسیه گفته است از بیماری خود ایمنی رنج می برد و به همین دلیل یک چشمش از دیگری کوچک تر است.

دوترته گزارش ها درباره بیماری اش را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین فاش کرد که از بیماری خود ایمنی رنج می برد که به صورت بالقوه می تواند عوارضی جدی داشته باشد.

به نوشته روزنامه گاردین، دفتر دوترته روز یکشنبه سخنان او در خلال سفر روز شنبه به مسکو را منتشر کرد. دوترته گفته است: یکی از چشم هایم کوچک تر [از چشم دیگر] است و خودبه خود می پرد. این بیماری میاستنی گراویس نام دارد. این نوعی اختلال اعصاب است. آن را از پدربزرگم به ارث برده ام.

به گفته سازمان ملی سلامت آمریکا این بیماری نادر موجب ضعف عضلات، افتادگی پلک، تاری دید و ضعف اعضای بدن می گردد. این بیماری معمولاً قابل درمان است، ولی حدود 20 درصد از افرادی که این بیماری را دارند، حداقل با یک چالش روبرو شده و به مصرف دارو برای تسهیل تنفس احتیاج پیدا می نمایند.

در موارد بیماری خودایمنی که اختلال اعصاب را به دنبال دارد، معمولاً سلول های دفاعی بدن فرد بیمار، سلول های عصبی او را به عنوان عامل بیگانه شناسایی نموده و آن ها را از بین می برند.

دوترته درخصوص این که آیا این بیماری برایش عوارضی جدی به دنبال داشته است، توضیحی نداد. او سال گذشته در یک سخنرانی گفت منتظر دریافت نتایج آزمایش سرطان است.

دوترته 74 ساله مسن ترین فردی محسوب می گردد که در فیلیپین به مقام ریاست جمهوری رسیده است. شایعات در خصوص بیماری او از سال 2016 که به این مقام منسوب شد، به گوش می رسید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "دوترته گزارش ها درباره بیماری اش را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته گزارش ها درباره بیماری اش را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید