ضدعفونی معابر پر تردد شهر زاهدان

به گزارش وبلاگ سحر وب، معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 500 هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی در سطح معابر پر تردد و هسته مرکزی این شهر در پی شیوع ویروس کرونا اجرا شده است.

ضدعفونی معابر پر تردد شهر زاهدان

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از ایرنا، محمد امیر براهویی اظهار کرد: حفظ سلامت شهری امروز یک اولویت و وظیفه همگانی است که باید همه دستگاه ها، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی و از همه مهم تر شهروندان در این زمینه تلاش کنند.

وی ادامه داد: شهرداری زاهدان بر اساس وظایف و ماموریت هایی که برایش تعریف شده برنامه های مختلف را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اندیشیده و در حال اجرا دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان افزود: پس از اعلام ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بلافاصله اولین جلسه فوق العاده ستاد هماهنگی و مدیریت بحران شهرداری زاهدان به ریاست شهردار تشکیل شد.

وی به مانور بزرگ ضدعفونی سطح شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: مانور بزرگ ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و اماکن شهری در قالب چهار دستگاه ماشین آلات سنگین آتش نشانی، پنج دستگاه ماشین آلات جت واش، 60 دستگاه سم پاش های کوله ای موتوری و دستی، بالغ بر 15 تیم سیار با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام شد.

براهویی اظهار کرد: این تیم ها از نهم اسفند کار ضدعفونی سطح شهر را آغاز کردند و تا به امروز حدود 500 هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی را در معابر پرتردد سطح شهر بازارهای هسته مرکزی شهر چهار راه رسولی، بازار مرکزی، بازار مشترک، بازار مجدیه شیر آباد، پارک های سطح شهر (مبلمان، نیمکت، وسایل بازی بچه ها، ست های ورزشی)، مساجد پرجمعیت، ادارات پرتردد و همچنین ضدعفونی مخازن سطل زباله، ماشین های حمل زباله، پایانه های مسافربری و 640 دستگاه ناوگان حمل ونقل درون شهری با نظارت مستقیم مدیرهماهنگی و نظارت این حوزه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: گندزدایی وآهک پاشی جوی ها، تقویت ناوگان جمع آوری زباله و لایروبی جوی ها به گونه ای که در هر ناحیه شهرداری ماشین های حمل زباله با عنوان فوریت مستقر هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان از به کارگیری تمامی ماشین آلات عمرانی و نخاله زدایی شهرداری در بخش خدمات شهر، تعطیلی روز بازارها، مرکز خرید و فروش ماشین آلات سبک، پارک ملت، جمع آوری و تذکر به دست فروشان، دوره گردها با نظارت مدیریت تخلفات شهری و همچنین جمع آوری و آموزش زباله گردها توسط مدیریت سازمان پسماند را از دیگر اقدامات شهرداری جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برشمرد.

وی از مردم خواست که در این شرایط بحرانی برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان در منازل بمانند و از تردد بی مورد پرهیز کنند، همچنین مردم زباله های خود را در پاسی از شب که ماشین های حمل زباله حضور می یابند بیرون از منزل بگذارند تا در طول روز شاهد زباله در سطح شهر نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ضدعفونی معابر پر تردد شهر زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدعفونی معابر پر تردد شهر زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید