مطالعه 120 مورد از کران های روستای تاریخی کندوان طی سال جاری

به گزارش وبلاگ سحر وب، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از انجام مطالعات مرمتی بر روی 120 مورد از کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان طی سال جاری خبر داد.

مطالعه 120 مورد از کران های روستای تاریخی کندوان طی سال جاری

احمد حمزه زاده با اشاره به این که روستای تاریخی کندوان به لحاظ معماری منحصر بفرد و دستکند از جمله آثار منحصربفرد کشور و منطقه محسوب می شود، ادامه داد: خانه های دستکند روستای تاریخی کندوان همه ساله پذیرای گردشگران بیشماری است که از جای جای جهان برای تجربه یک شب زندگی در خانه های سنگی، سفر می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت های این اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان بوده است، لذا بازسازی و بازسازی بخش های آسیب دیده کران های این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز مطالعات بازسازیی بر روی شناسایی علت شکست در برخی کران ها، اظهار کرد: طی سال های اخیر برخی از کران های روستای کندوان دچار شکست شده که اداره کل میراث فرهنگی استان و پایگاه ملی این روستا در راستای بهبود شرایط و جلوگیری از تداوم شکست ها، مطالعات بازسازیی را جهت علت یابی، آسیب شناسی و تشخیص درست شیوه بازسازی مورد در سال جاری آغاز کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به این که از مجموع 120 کران شناسایی شده، مطالعه 30 کران در اولویت و در دستور کار پایگاه میراث فرهنگی کندوان قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس مطالعات اولیه متخصصان میراث فرهنگی، شکست ها می تواند به سبب نفوذ آب، فشار، تغییرات دما و عوامل دیگر باشد، لذا با شناسایی دقیق نحوه آسیب هر کران، بازسازی ویژه آن، انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی در پایان، گفت: انجام مطالعات بازسازیی کران های روستای تاریخی کندوان در سال جاری آغاز شده و در صورت تامین اعتبار، استحکام بخشی و بازسازی آن ها عملیاتی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مطالعه 120 مورد از کران های روستای تاریخی کندوان طی سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه 120 مورد از کران های روستای تاریخی کندوان طی سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید