2 موزه جدید در آران و بیدگل به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل از برنامه ریزی به منظور احداث دو موزه جدید در سال 1399 خبر داد.

2 موزه جدید در آران و بیدگل به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید حسین چاکری بادی، امروز 3 خردادماه با اعلام این مطلب گفت: آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه محور تاریخی و گردشگری استان قرار گرفته و به عنوان دروازه ورود به کویر مرکزی ایران از محور شمال اصفهان از پیشینه تاریخی 40 هزار ساله برخوردار است.

او افزود: با توجه به کشف محوطه باستانی ویگل پیشینه شهرنشینی و آغاز دوران تمدن در این منطقه که به بیش از شش هزار سال قبل می رسد، لزوم تأسیس موزه ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل تأکید کرد: در سال 1397 پیروز به تأسیس اولین موزه با مشارکت بخش خصوصی با عنوان موزه حوزه علوم و فنون باقرالعلوم (ع) شدیم، با این حال با توجه به قدمت و کثرت اشیا و آثار تاریخی ، پیگیر ایجاد دو موزه با عناوین موزه صنایع دستی روستای محمدآباد در منطقه ابوزیدآباد و موزه مردم شناسی شهر تاریخی نوش آباد هستیم.

او گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم و انجام حمایت های لازم از سوی مسئولین استان و شهرستان می توانیم این دو موزه را در سال 1399 به بهره برداری برسانیم.

منبع: میراث آریا

به "2 موزه جدید در آران و بیدگل به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 موزه جدید در آران و بیدگل به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید