برپایی کارگاه آموزشی شیشه و سفال برای بچه ها در موزه آبگینه

به گزارش وبلاگ سحر وب، در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، کارگاه های آموزشی موزه آبگینه میزبان بچه ها و نوجوانان می گردد.

برپایی کارگاه آموزشی شیشه و سفال برای بچه ها در موزه آبگینه

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، شهربانو دنیا آرایی، مدیر موزه آبگینه و سفالینه با اعلام این خبر گفت: همیشه فرهنگ سازی و آشنایی نسل جدید با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی از اهداف این موزه بوده است.

او ادامه داد: با هماهنگی های اجرا شده در روز چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت این موزه میزبان گروهی از دانش آموزان دبستانی بود که ضمن بازدید هدفمند از موزه، در این ورکشاپ شرکت کرده و نقاشی روی ظروف سفالین را تجربه کردند.

دنیا آرایی اضافه کرد: این موزه که تنها موزه تخصصی شیشه و سفال کشور است که در هفته میراث فرهنگی اقدام به برگزاری ورکشاپ بازآفرینی نقوش باستانی بر روی شیشه و سفال توسط نرگس ممبنی کرده که از بیست و سوم اردیبهشت آغاز شده و تا سی ام اردیبهشت اجرا می گردد.

مدیر موزه آبگینه اضافه کرد: با توجه به استقبال دانش آموزان و والدین ، موزه آبگینه در روز شنبه بیست و هشتم اردیبهشت هم میزبان گروه دیگری از دانش آموزان خواهد بود و ایشان در محوطه این عمارت قاجاری به نقاشی روی ظروف سفالین خواهند پرداخت.

دنیا آرایی برگزاری ورکشاپ های متنوع شیشه و سفال را از برنامه های مهم موزه آبگینه و سفالینه طی سال اخیر برشمرد و اضافه کرد: این موزه در بیست و هشتمین روز اردیبهشت که مصادف با روز دنیای موزه ها است ورکشاپ معرق شیشه را با تدریس فریبا مولازاده دانش آموخته کارشناسی ارشد صنایع دستی و فعال در رشته شیشه گری برگزار می گردد.

موزه آبگینه و سفالینه از موزه های مهم شهر تهران می باشد که در خیابان سی تیر نهاده شده و همیشه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد است.

منبع: میراث آریا

به "برپایی کارگاه آموزشی شیشه و سفال برای بچه ها در موزه آبگینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی کارگاه آموزشی شیشه و سفال برای بچه ها در موزه آبگینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید