هشدار دانشمندان ، بحران اقلیمی باعث رنج وصف ناپذیر انسان ها می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب، بیش از 11000 دانشمند هشدار دادند اگر با حالت اضطراری اقلیمی که حیات روی کره زمین را تهدید می نماید مقابله نشود، انسان ها در آینده نزدیک به رنجی وصف ناپذیر دچار می شوند.

هشدار دانشمندان ، بحران اقلیمی باعث رنج وصف ناپذیر انسان ها می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دانشمندان در بیانیه ای در ژرونال BioScience یادآور شدند که 40 سال پیش دانشمندان از 50 کشور جهان در نخستین کنفرانس جهانی تغییر اقلیمی توافق کردند که برای مقابله با این روندهای هشداردهنده انجام اقداماتی فوری ضرورت دارد.

اما به گفته این دانشمندان علیرغم هشدارهای مکرر و شمار فزاینده شواهد، میزان خروجی گازهای گلخانه ای مسئول گرمایش جهانی هنوز به سرعت در حال افزایش است و به طور فزاینده ای باعث به وضعیت آب وهوایی کره زمین آسیب می زند.

این دانشمندان در مقاله شان در BioScience که یک ژورنال با داروی همتاست و انستیتوی علوم زیست شناختی آمریکا آن را منتشر می نماید، می نویسند: افزایش فراوان در میزان کوشش های برای حفظ زیست کره یا بیوسفر ضروری است تا از رنج وصف ناپدیر انسان ها جلوگیری گردد.

تعداد، ولع و فعالیت های گسترش یابنده انسان که در ابتدا باعث توسعه جهان شد، اکنون باعث ایجاد مسئله ای در سطحی جهانی شده است.

استفاده از سوخت های فسیلی مانند نفت و گاز برای انرژی و صنعت، از بین رفتن جنگل ها، کشاورزی تنجیده یا فشرده و افزایش جمعیت دام ها علل اصلی این بحران اقلیمی هستند.

به گفته این دانشمندان نشانه های هشداردهنده سه دهه است که آشکار شده اند و با این وجود به جز چند استثنا ما به کارمان های مانند قبل ادامه داده ایم.

  • شش قدم اصلی برای حل بحران اقلیمی جهان

این دانشمندان شش قدم اصلی را برای مقابله با بحران اقلیمی پیشنهاد می نمایند که از اقدامات گسترده در زمینه انرژی و حفاظ محیط زیست برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و آلودگی آغاز می گردد.

  • بانک جهانی سرمایه گذاری روی سوخت های فسیلی را متوقف می نماید

محیط های طبیعی باید حفظ شوند و جنگل ها نقش اصلی به عنوان جاذب کربن و گازهای گلخانه ای دارند. تغییر رژیم غذایی انسان ها به غذاهای عمدتا بر پایه گیاهی نیز به کاهش گازهای گلخانه ای یاری خواهد نمود.

  • جنگل های بارانی آمازون به نقطه نابودی بی بازگشت نزدیک می شوند

این دانشمندان می گویند انسان ها در سطح مالی باید انتخابی ریشه ای انجام دهن یا به رشد مالی همراه با مصرف زیاد ادامه دهند یا اینکه با الویت دادن به نیازهای اساسی و کاهش نابرابری بهزیستی همه افراد را بهبود بخشند.

در نهایت میزان افزایش جمعیت جهان که در حال حاضر به میزان 80 میلیون نفر در سال است باید به سرعت پایدار گردد و کاهش یابد.

  • هشدار 520دانشمند جهان خطاب به سران کشورها

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار دانشمندان ، بحران اقلیمی باعث رنج وصف ناپذیر انسان ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دانشمندان ، بحران اقلیمی باعث رنج وصف ناپذیر انسان ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید