هشدار وزیر دفاع اروگوئه در زمینه دخالت خارجی در امور ونزوئلا

به گزارش وبلاگ سحر وب، وزیر دفاع اروگوئه نسبت به وقوع درگیری مسلحانه در ونزوئلا و دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور هشدار داد.

هشدار وزیر دفاع اروگوئه در زمینه دخالت خارجی در امور ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، وزیر دفاع اروگوئه نسبت به شدت دریافت اوضاع در منطقه و احتمال درگیری نظامی و دخالت بعضی کشورهای حامی آمریکا در امور ونزوئلا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک خوزه بایاردی وزیر دفاع اروگوئه روز آدینه در این زمینه گفت: احتمال درگیری نظامی در ونزوئلا بالاست. تنش های دائمی در این زمینه وجود دارد و همزمان نیز بعضی کشورهای آمریکای لاتین در پی راه چاره نظامی در این زمینه هستند که این فاجعه ای برای منطقه و نشانه عدم مسئولیت پذیری آن هاست.

این در حالی است که خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا نیز هفته گذشته به آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای دفاع از ونزوئلا و بعد از اقدام تحریک آمیز آمریکا و بعضی متحدانش نزدیک مرزهای کلمبیا اشاره نمود.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته با استناد به پیمان مساعدت دوجانبه کشورهای آمریکایی با 10 کشور آمریکای لاتین و خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، در بیانیه ای مدعی شد که مادورو نه تنها تهدیدی برای مردم ونزوئلاست، بلکه اقدامات وی، صلح و امنیت کشورهای همسایه را نیز تهدید می نماید.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دفاع اروگوئه وضعیت ونزوئلا را یک بحران سازمان یافته عنوان نمود، و گفت که مخالفان این کشور به طور جدی خواهان مداخله نظامی در ونزوئلا هستند. وزیر دفاع اروگوئه از دولت ونزوئلا و مخالفان خواست که راه های برون رفت حل بحران را جستجو نمایند.

وزیر خارجه ونزوئلا، اقدام اخیر واشنگتن در فعال کردن پیمان نظامی کشورهای قاره آمریکا را میراث شرم آور استعمارگری نو در آمریکای لاتین توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار وزیر دفاع اروگوئه در زمینه دخالت خارجی در امور ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر دفاع اروگوئه در زمینه دخالت خارجی در امور ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید