اداره تعاون روستایی شهرستان طارم افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ سحر وب، محمود نوری در نشست خبری ظهر یکشنبه با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان طارم در بخش کشاورزی اضافه نمود: شهرستان طارم به لحاظ شرایط اقلیمی، تولیدات و فرهنگ ذخیره بسیار غنی تلقی می گردد که متأسفانه کمتر شناخته شده است و همین امر لزوم وجود اداره تعاون روستایی را در این شهرستان بیشتر می نماید.

اداره تعاون روستایی شهرستان طارم افتتاح می گردد

وی همچنین جاذبه گردشگری در این شهرستان را مطلوب دانست و گفت: با ایجاد زیر ساخت هایی در بحث گردشگری در این منطقه و ارائه خدمات مناسب به گردشگران به ویژه در منطقه شفت می توان قدم های بسیاری در بهبود اقتصاد کشاورزی منطقه برداشت.

نوری از عرضه سیر زیر قیمت هزینه های فراوری تا قبل از فروردین 94 اطلاع داد و گفت: خوشبختانه با برگزاری تورهای گردشگری در منطقه طارم و حضور گردشگران و با عبور مردم از منطقه خانچایی و بازدید از سایر قسمت های طارم قیمت سیر از زیر سه هزار ریال به بالای هشت هزار ریال رسید.

مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه 84 هزار بهره بردار کشاورزی در استان وجود دارد، گفت: اگر گردشگری در استان حتی یک درصد مؤثر باشد بازار محصولات کشاورزی اصلاح می گردد.

نوری با تاکید بر اینکه هر استانی توانمندی خاصی در حوزه فراوری دارد، گفت: استان زنجان با وجود منطقه طارم 80 درصد از زیتون کل کشور را تأمین می نماید و زردآلوی ماه نشان از بهترین رقم ها در کل کشور است اما به طور قابل قبولی شناخته شده نیستند.

کشاورزان از نداشتن حمایت رسانه ای متضرر هستند

وی رسانه ها را چشمان تیزبین جامعه دانست و اضافه نمود: رسانه ها با توجه به بعضی مسائل که گاهی از نظر مسئولان پنهان می ماند می توانند مسئولان را در جهت مثبت وادار به حل مسائل نمایند، همچنین با اجرای سیاست درهای باز برای ادارات در هفته دولت تعامل با رسانه ها مطلوب تر خواهد شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان از ایجاد نوعی چرخه مالی و انحصاری در استان زنجان در فراوری و عرضه مرغ اطلاع داد و خاطر نشان کرد: برای شکستن این چرخه و گگرددن در های استان به روی عرضه مواد پروتئینی از سایر استان ها یک مرکز دایمی عرضه مستقیم محصولات پروتئینی و کشاورزی از شبکه های روستایی در کمربندی شمالی شهر زنجان افتتاح خواهد شد که عرضه نمایندگان محصولات در این مرکز باید عضو شبکه تعاونی در زنجان یا سایر استان ها باشند.

نوری توضیح داد: با تصمیم ستاد تنظیم بازار محصولات پروتئینی در این مرکز 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار زنجان به فروش می رسند و هدف از این طرح عرضه محصولات پاک و ارگانیک است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اداره تعاون روستایی شهرستان طارم افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره تعاون روستایی شهرستان طارم افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید