اردوغان الحاق کریمه را غیرقانونی خواند

به گزارش وبلاگ سحر وب، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتای اوکراینی خود ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توضیح داد که آنکارا نمی تواند این اقدام را به رسمیت بشناسد.

اردوغان الحاق کریمه را غیرقانونی خواند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سحر وب، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بار دیگر مخالفت کشورش با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را اعلام داشته و گفت هرگز این مسئله را نمی پذیرد.

اردوغان شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری مشترک با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در آنکارا، با غیرقانونی خواندن الحاق کریمه به روسیه، شرح داد: تداوم حضور خویشاوندان ما در کریمه به عنوان وطنشان، محافظت از هویت و فرهنگ آنها و حفظ آزادی ها و حقوق اساسی آنها اولویت های ترکیه است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی در ادامه تاکید نمود: الحاق کریمه اقدامی غیرقانونی بوده و ترکیه هرگز نمی تواند آن را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهور اوکراین نیز با درخواست از روسیه برای عمل کردن به قوانین بین المللی، گفت: کریمه متعلق به اوکراین است. دو کشور (اوکراین و روسیه) می توانند زمینه مشترکی برای برگرداندن صلح و ثبات به منطقه پیدا نمایند.

زلینسکی همچنین ترکیه را همسایه ای خوب برای کشورش توصیف نموده و گفت: از شما به دلیل حمایت مداوم از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تشکر می کنم.

شبه جزیره کریمه خط جدایی میان حامیان اتحادیه اروپا و روسیه است و حدود 60 درصد از جمعیت بیش از 2 میلیون نفری این شبه جزیره، روس تبارند.

این شبه جزیره در سال 2014 و پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه های مورد حمایت غرب و قدرت دریافت روس گرایان در شرق اوکراین، در جریان یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

اردوغان پیشتر هم ضمن مخالفت با الحاق کریمه به جمهوری فدرال روسیه، گفته بود این اقدام را به رسمیت نخواهند شناخت. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان الحاق کریمه را غیرقانونی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان الحاق کریمه را غیرقانونی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید