ایران در اولویت کمک های صلیب سرخ قرار گرفت

به گزارش وبلاگ سحر وب، فدراسیون صلیب سرخ جهانی کمک به سه کشور در خاورمیانه ازجمله ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

ایران در اولویت کمک های صلیب سرخ قرار گرفت

به گزارش وبلاگ سحر وب، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به یاری های چین در مقابله به شیوع کرونا گفت: فدراسیون صلیب سرخ دنیای یاری به سه کشور در خاورمیانه ازجمله ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمودرضا پیروی در باره اقدامات این جمعیت در کنترل شیوع کرونا و یاری های صلیب سرخ دنیای به ایران گفت: ما ارتباط خوبی با صلیب سرخ داریم. فدراسیون دنیای تصمیم گرفته ارسال یاری ها برای سه کشور در خاورمیانه ازجمله ایران را اولویت قرار دهد. امیدواریم در واردات این یاری ها با مشکل روبرو نشویم و به موقع بتوانیم آنها را جذب کنیم. جمعیت هلال احمر در تمام زمینه هایی که وزارت بهداشت و درمان از ما یاری خواسته، جلو رفته و امیدواریم در آینده نیز همراه وزارت بهداشت باشیم.

وی درباره ارسال ماسک از ایران به چین در زمان اپیدمی این بیماری در کشور چین گفت: باید از دو جنبه به این قضیه نگاه کنید. این بیماری مانند خیلی از بیماری های دیگر ازجمله آنفولانزا در یک منطقه تبدیل به اپیدمی می شود. ما اگر بتوانیم این اپیدمی را در همان منطقه مهار کنیم، دیگر تبدیل به پاندمی نمی شود. هدف صلیب سرخ و هلال احمر در همه دنیا این است که به کشورهای دیگر یاری کند تا بتوانند بیماری ها را کنترل کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: چینی ها در سیل ابتدای سال چندین میلیون دلار به کشور ما یاری کردند، آنها قایق های موتوری و ژنراتور به ما دادند درحالیکه ما فقط یک میلیون ماسک دویست تومانی کاغذی به آنها یاری کردیم و باز آنها در موضوع اخیر به ما یک میلیون و 270 هزار دلار کیت تشخیصی هدیه کردند. باید بدانیم که دنیا دهکده دنیای است و در این دهکده، ارتباطات بسیار مهم است. ما در مجموعه ای کار می کنیم که اصول هفتگانه ای ازجمله بشردوستی دارد. اگر جامعه دنیای به چین بیشتر یاری می کرد امروز با پاندمی کرونا در دنیا روبرو نبودیم.

پیروی درباره یاری های تیم چینی به ایران درباره کرونا گفت: چینی ها بیشتر در زمینه ارایه کیت های تشخیصی به ما یاری کردند. آنها همچنین تجربیات شان را به متخصصان ما انتقال دادند. طرح مشترکی هم با همکاران ما دارند که در تشیخص زودرس بیماری به کار می آید. البته این طرح هنوز به نتیجه نرسیده ولی امیدوارم به نتیجه برسد. به هر حال چندین جلسه تخصصی کارشناسان چین با کارشناسان ما داشته اند. آنها هنوز هم در این تجربه ما را یاری می کنند که امیدواریم موثر باشد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا به صورت یک مسئله آندمی درآمده و همیشه در جامعه باقی خواهد ماند، گفت: باید بدانیم این بیماری در آینده به این شدت نخواهد بود. ممکن است این ویروس به 70 الی 80 درصد افراد سرایت کند و این ویروس در بدن این تعداد از جامعه باشد ولی علامتی نداشته باشد.

پیروی دربار عدم توجه برخی از هموطنان به توصیه های مطرح شده درباره کرونا گفت: مردم توصیه های لازم از سمت مبادی معتبر را مورد توجه قرار دهند. فضای مجازی حسن هایی و عیب هایی دارد. این فضا می تواند با نظرات غیرکارشناسی در مردم ایجاد نگرانی کند. برخی از مردم حساس هستند و برخی بی توجه. برخی از مردم به شدت ترسیده اند و از لحاظ روحی تحت تاثیر قرار گرفته اند و برخی هم اصلا توجه نمی کنند. ویروس کرونا کشندگی 2 تا 3 درصدی دارد در مقابل ابولا که 90 درصد کشندگی داشت. این بیماری برای اولین بار است که شیوع پیدا می کند به تدریج پیک آن کم می شود اما این موضوع نیازمند همت مردم است و اینکه بهداشت فردی را رعایت کنند و به توصیه ها عمل کنند و البته صبر و حوصله داشته باشند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر شرح داد: اجرای طرح امداد نوروزی را طبق معمول از بهمن ماه پیش بینی کرده بودیم که لغو شد و کلیه خدمات و اقدامات را اختصاص به مقابله با شیوع کرونا قرار دادیم. سازمان امداد و نجات ضمن اینکه وظایف اصلی خود را برای مقابله با بحران های طبیعی دارد، بخشی از وظایف خود را به مقابله با کرونا معطوف کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایران در اولویت کمک های صلیب سرخ قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در اولویت کمک های صلیب سرخ قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید