با گذشت زمان فشارها بر تهران افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ سحر وب، ژان ایو لودریان در مصاحبه با فیگارو با بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی در این رابطه که آیا طرح (ابتکار) امانوئل ماکرون درباره ایران مرده است؟ گفت: رئیس جمهوری فرانسه در بیاریتز، سپس در نیویورک، ابتکار عمل هایی را برای جلوگیری از تشدید تنش ها و مشخص چارچوب هایی برای دستیابی به یک توافق میان دونالد ترامپ و حسن روحانی انجام داد.

با گذشت زمان فشارها بر تهران افزایش می یابد

وی اضافه کرد: این ابتکار در خصوص ترغیب ایران برای پایبندی مجدد به تعهداتش در توافق هسته ای وین(برجام)، مذاکرات باز برای بحث در خصوص بحران های منطقه ای و در خصوص آینده توافق هسته ای پس از سال 2025 میلادی است. به موجب این طرح به طور همزمان، تحریم های آمریکا به تدریج برداشته می شد و ایران می توانست منافعی از فروش نفت خود را داشته باشد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: این چارچوب ها حتی با وجود این که فضای سیاسی به دلیل تهدید ایران برای کاستن از دیگر تعهدات برجامی اش از ابتدای ماه نوامبر، در حال محدود و تنگ تر شدن است، همچنان وجود دارد. امروز مهم است که دو طرف بتوانند از این فرصت برای مذاکره استفاده نمایند.

لودریان تاکید نمود: در غیر این صورت، فشارها با گذر زمان روند صعودی یافته و خطر تنش های کنترل نشده افزایش خواهد یافت، در زمانی که هیچ یک از بازیگران این بحران به ویژه ایران و آمریکا خواستار آن نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "با گذشت زمان فشارها بر تهران افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گذشت زمان فشارها بر تهران افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید