تولید محلول ضدعفونی کننده با پایه آب توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین

به گزارش وبلاگ سحر وب، خبرنگاران/قزوین رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در قزوین، از تولید یک محصول دانش بنیان با عنوان محلول ضدعفونی دست و سطوح با پایه آب خبر داد و گفت: این محلول برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.

تولید محلول ضدعفونی کننده با پایه آب توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین

محسن جلیلی، رئیس هیئت مدیره شرکت چیستاسازان نوتاش فرتاک در گفت وگو با وبلاگ سحر وب، از تولید یک محصول دانش بنیان با عنوان محلول ضدعفونی دست و سطوح خبر داد و اظهار کرد: این محلول بر پایه آب تولید شده و تفاوت آن با ضدعفونی کننده های با پایه الکل در این است که برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.

وی با اشاره به اینکه این محلول برای نخستین بار در کشور تهیه شده است، افزود: تا پیش از این فرمولاسیون این ضدعفونی کننده تنها برای سطوح کاربرد داشت و با تغییراتی که در آن ایجاد کردیم برای دست ها نیز قابل استفاده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت مطرح نمود: این محلول برای سطوح، دست ها و از بین بردن باکتری ها و ویروس ها کاربرد داشته و قابلیت از بین بردن 99.999 درصدی ویروس ها و باکتری ها را دارد؛ این محلول فاقد بوی نامطبوع بوده و برخلاف الکل برای شیرآلات نیز کاربرد دارد.

وی با اعلام اینکه این محلول مورد تایید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های اروپا (ecdc) است، یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا از زمان اعلام نیاز مسئولین امر با توجه به اینکه تمامی مدارک و مستندات علمی آماده بود توانستیم سریع مجوز را دریافت کرده و فعالیت را آغاز کنیم.

جلیلی اشاره کرد: در حال حاضر با راه اندازی این شرکت دانش بنیان برای 20 نفر اشتغال زایی مستقیم و 15 نفر اشتغال زایی غیرمستقیم اجرا شده است و تا به امروز محصولات تولیدی این شرکت نیاز در بازار قزوین توزیع شده است و با افزایش ظرفیت در روزهای آینده تولید را افزایش خواهیم داد.

وی شرح داد: در حال حاضر روزانه 4000 بطری 400 میلی لیتر تولید می شود که تا به امروز نیاز دستگاه های اجرایی مختلف تامین شده است؛ بیمارستان امام خمینی(ره) شهر تهران نیز با دریافت سه نمونه محلول ضدعفونی از شرکت های مختلف در نهایت محلول این شرکت را تایید کرده و درخواست خرید محصول دارد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر محلول تولید شده در تمامی داروخانه ها و حتی هایپر کیپرهای سطح استان توزیع شده است و حتی با پیک رایگان نیز به صورت اینترنتی به دست همشهریان می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تولید محلول ضدعفونی کننده با پایه آب توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید محلول ضدعفونی کننده با پایه آب توسط یک شرکت دانش بنیان در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید